17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Gebruikersavatar
Gunther Smeys
mx all time winner
Berichten: 1258
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:20
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Gunther Smeys Ma 19 Sep 2011, 16:50

Je kan ook natuurlijk de 5 beste piloten van usa, Australie, Canada, NZ, SA, Europa, China, Rus, enz laten crossen dat zou pas een mx wedstrijd zijn....
0 x


http://twitter.com/#!/SmeysG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.keenomx.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Me
Meesschaert Marc
european champ mx2
Berichten: 227
Lid geworden op: Di 11 Aug 2009, 22:46
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Meesschaert Marc Ma 19 Sep 2011, 17:03

Balgie heeft het behoorlijk gedaan en wat de usa betreft rond het parkoers liep het gerucht dat hun moto's nie conform het regelment waren,oa hun decibels,maar dat luongo ze er toch mee laten rijden heeft uit schrik da ze nie meer zouden afkomen in de toekomst. kzeg wel gerucht he
0 x


Jo
Joeri Lambrecht
125cc rookie
Berichten: 142
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:14
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Joeri Lambrecht Ma 19 Sep 2011, 17:52

man man man,stop toch eens met uitvluchten zoeken...
de amerikanen zijn al jaren een klasse te sterk en dit zal waarschijlijk nog enkele jaren zo zijn...ik ben er zelfs van overtuigd dat ze als het er echt op aan moest komen,nog een tandje konden bij steken...
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Catteeuw Geert Ma 19 Sep 2011, 18:05

Joeri Lambrecht schreef:man man man,stop toch eens met uitvluchten zoeken...
de amerikanen zijn al jaren een klasse te sterk en dit zal waarschijlijk nog enkele jaren zo zijn...ik ben er zelfs van overtuigd dat ze als het er echt op aan moest komen,nog een tandje konden bij steken...

Ben ik maar gedeeltelijk mee eens.Dat de USA de besten zijn ga ik zeker niet betwijfelen maar ze gaan zeker niet beslissen om alles op de laatste reeks te zetten en dan maar vlug even een tandje bij te steken.Voor hun doen waren reeks 1 en 2 ondermaats ,zeker na wat ik in die laatste national nog zag .Man ,azo vlammen dat die gasten daar deden.
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Fr
Frank Peeters
125cc junior EK
Berichten: 86
Lid geworden op: Wo 25 Mei 2011, 13:08
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Frank Peeters Ma 19 Sep 2011, 18:07

De winnaar heeft nog steeds gelijk, dus USA was de beste equipe gisteren in Frankrijk. En met als kopen we echt niks. Ik zou zeggen, op naar volgend jaar en dat de beste dan ook moge winnen (hopelijk onze landgenoten, een beetje chauvinisme mag nog altijd he).
0 x


Gebruikersavatar
Joeri Grandjean
mx2 wk champ
Berichten: 634
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 11:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Houtvenne

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Joeri Grandjean Ma 19 Sep 2011, 18:46

de amerikanen hebben bijlange niet zo gevlogen als in de nationals. Ik vond bagget en vooral dungey niet hun normale niveau halen. Als pourcel ni uitvalt hebben ze het aan hunne rekker.
Maar idd als als als. Feit is dat ze weer gewonnen hebben.

Heb genoten van Vilo zijn vliegwerk, maar vooral van Roczen. Damn seg :o
0 x


*AKA* Schicht
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Ma 19 Sep 2011, 19:33

Catteeuw Geert schreef:
Joeri Lambrecht schreef:man man man,stop toch eens met uitvluchten zoeken...
de amerikanen zijn al jaren een klasse te sterk en dit zal waarschijlijk nog enkele jaren zo zijn...ik ben er zelfs van overtuigd dat ze als het er echt op aan moest komen,nog een tandje konden bij steken...

Ben ik maar gedeeltelijk mee eens.Dat de USA de besten zijn ga ik zeker niet betwijfelen maar ze gaan zeker niet beslissen om alles op de laatste reeks te zetten en dan maar vlug even een tandje bij te steken.Voor hun doen waren reeks 1 en 2 ondermaats ,zeker na wat ik in die laatste national nog zag .Man ,azo vlammen dat die gasten daar deden.


De National tracks zijn ook gemaakt om te vliegen... Alle tracks worden op de zelfde manier geprepareerd om te kunnen vliegen... En ze vlogen door het Amerikaanse pak zegt dat dan iets voor hun diepte van hun 450cc veld??
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Fons Van Loon Ma 19 Sep 2011, 19:38

Alsz ploeg zijn de amerikanen al jaren de sterkste maar idividueel zin de ama rijders niet beter dan de gp rijders dat vind ik veel interressanter!Villopotto Reed en Dungey zijn te kloppen zoals gisteren bewezen is zelfs zonder onze mx1 toppers ,en als ge dan Baggett en Wilson met Roczen,Herlings en Paulin vergelijkt!
0 x


Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Brian Antonissen Ma 19 Sep 2011, 20:04

Joeri Grandjean schreef:de amerikanen hebben bijlange niet zo gevlogen als in de nationals. Ik vond bagget en vooral dungey niet hun normale niveau halen. Als pourcel ni uitvalt hebben ze het aan hunne rekker.
Maar idd als als als. Feit is dat ze weer gewonnen hebben.

Heb genoten van Vilo zijn vliegwerk, maar vooral van Roczen. Damn seg :o


Pourcel moest Villopoto en Dungey kloppen om aanspraak te maken op de trofee, heb het eens uitgerekend.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Da
Dave Coekaerts
mx all time winner
Berichten: 1060
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:00
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Locatie: Aarschot

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Dave Coekaerts Ma 19 Sep 2011, 20:09

Fons Van Loon schreef:Alsz ploeg zijn de amerikanen al jaren de sterkste maar idividueel zin de ama rijders niet beter dan de gp rijders dat vind ik veel interressanter!Villopotto Reed en Dungey zijn te kloppen zoals gisteren bewezen is zelfs zonder onze mx1 toppers ,en als ge dan Baggett en Wilson met Roczen,Herlings en Paulin vergelijkt!


Nogmaals, Wilson reed met een gebroken scafoïde-beentje..
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Dimitri Lamote Ma 19 Sep 2011, 20:11

vilopoto kloppen? Die kwam wel van plaats 20 de tweede reeks en de derde reeks gewoon met zen vingers in zen neus,dungey daarintegen was niet zo outstanding op zondag.rocsen ook zeer goed gereden op de 250f.
Gelukkig had het wat geregend want wie de zaterdag gekeken heeft oei driemaal kopstart en weg.
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Ma 19 Sep 2011, 20:14

Dave Coekaerts schreef:
Fons Van Loon schreef:Alsz ploeg zijn de amerikanen al jaren de sterkste maar idividueel zin de ama rijders niet beter dan de gp rijders dat vind ik veel interressanter!Villopotto Reed en Dungey zijn te kloppen zoals gisteren bewezen is zelfs zonder onze mx1 toppers ,en als ge dan Baggett en Wilson met Roczen,Herlings en Paulin vergelijkt!


Nogmaals, Wilson reed met een gebroken scafoïde-beentje..


Klopt Dean Wilson reed met een gebroken pols, Blake Baggett daarentegen kon gewoon niet om met de regen. Geld trouwens net het zelfde voor Ryan Dungey... Wat zei Leon op Exqi?? (Die had gebeld met Eric Geboers) Ryan Dungey voelde zich ongemakkelijk door de regenval en koos daardoor om Ken Roczen niet meer te volgen noch aan te vallen.

De Amerikanen gingen onklopbaar zijn en wat hoorde ik nog allemaal op Twitter, Vitalmx en eigenlijk overal en er vielen wat druppels water en ze wisten niet meer waar hun kop stond... Opmerkelijk... Grappig zelfs. Na de tweede reeks waren er zelfs al Amerikanen die begonnen twijfelen maar ze zijn als team wel recht gebleven.
0 x


Gebruikersavatar
Joeri Grandjean
mx2 wk champ
Berichten: 634
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 11:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Houtvenne

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Joeri Grandjean Ma 19 Sep 2011, 20:17

er is niemand sneller op dit moment dan villopoto. Kwam van plek 20 tot op 3 sec van paulin, die gans de race op kop zat. Reeks 3 kwam er niemand nog maar in de buurt van zijn tijden
0 x


*AKA* Schicht
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 19 Sep 2011, 20:31

Matthias Van Eeckhoven schreef:Klopt Dean Wilson reed met een gebroken pols, Blake Baggett daarentegen kon gewoon niet om met de regen. Geld trouwens net het zelfde voor Ryan Dungey... Wat zei Leon op Exqi?? (Die had gebeld met Eric Geboers) Ryan Dungey voelde zich ongemakkelijk door de regenval en koos daardoor om Ken Roczen niet meer te volgen noch aan te vallen.

De Amerikanen gingen onklopbaar zijn en wat hoorde ik nog allemaal op Twitter, Vitalmx en eigenlijk overal en er vielen wat druppels water en ze wisten niet meer waar hun kop stond... Opmerkelijk... Grappig zelfs. Na de tweede reeks waren er zelfs al Amerikanen die begonnen twijfelen maar ze zijn als team wel recht gebleven.


jij trekt toch wel heel rare conclusies ... Bagget en Dungey die niet omkunnen met regen ... :roll: :shock: tja ... waarschijnlijk hebben die nog nooit in de regen gereden in de States.

Moeten we dan ook zeggen dat Cairoli zelfs ni kan rechtblijven omdat er 10 druppels regen vielen?
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Steve Van Avondt Ma 19 Sep 2011, 20:32

de laatste reeks werd door de Amerikanen gedomineerd,mede door hun start (2 en 3)en met een Bobryshev aan de leiding die niet meer dezelfde is na z'n val in Balen en die maar even weerstand kon bieden.
na 2 reeksen was ik niet onder de indruk van team USA..Bagget viel door de mand..Villopoto was de sterkste Amerikaan en misschien individueel ook wel de beste, maar Dungey bleek te kloppen..dat Roczen op z'n mx2 op een circuit met deze hellingen meedeed helemaal vooraan was straf.
Achteraf gezien was het optreden van Pourcel voor Frankrijk een grote tegenvaller.de eertse reeks was niet op niveau en de 2e leek hij wel sterk maar die uitvaller deed hun resultaat de das om.
dat was wel jammer dat de strijd daardoor helemaal wegviel.
Team USA won verdiend,maar was zeker te kloppen.
als je ziet dat het merendeel van de top 10 van het WK er niet bij was dan had het een stuk moeilijker kunnen worden voor hen dan het nu al was.want niemand kon regelmaat aan goeie uitslagen koppelen
en een team Belgie in z'n sterkste opstelling was zeker hoog geeindigd.
dat is geen verwijt aan degenen die er wel waren,ieder deed z'n job en vooral Roelants boekte een zeer sterk resultaat.een 3/4 score is gewoon héél goed.
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Dimitri Lamote Ma 19 Sep 2011, 21:07

Wat mij opvalt aan de yanks dat die meestal zo geweldig kunnen kopstarten,elk jaar weer.
Team belgium goed gereden vind ik als je sommige anderen op hun buik zag liggen niet zo simpel waarschijnlijk,de postbode is natuurlijk wel wat regen gewend he vanop zen ronde :D
0 x


Fr
Fred Degret
mx2 wk champ
Berichten: 670
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Fred Degret Ma 19 Sep 2011, 23:43

St Jean een mxdn waardig-parcour..Lommel daarentegen
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Di 20 Sep 2011, 00:38

Etienne Dierckx schreef:
Matthias Van Eeckhoven schreef:Klopt Dean Wilson reed met een gebroken pols, Blake Baggett daarentegen kon gewoon niet om met de regen. Geld trouwens net het zelfde voor Ryan Dungey... Wat zei Leon op Exqi?? (Die had gebeld met Eric Geboers) Ryan Dungey voelde zich ongemakkelijk door de regenval en koos daardoor om Ken Roczen niet meer te volgen noch aan te vallen.

De Amerikanen gingen onklopbaar zijn en wat hoorde ik nog allemaal op Twitter, Vitalmx en eigenlijk overal en er vielen wat druppels water en ze wisten niet meer waar hun kop stond... Opmerkelijk... Grappig zelfs. Na de tweede reeks waren er zelfs al Amerikanen die begonnen twijfelen maar ze zijn als team wel recht gebleven.


jij trekt toch wel heel rare conclusies ... Bagget en Dungey die niet omkunnen met regen ... :roll: :shock: tja ... waarschijnlijk hebben die nog nooit in de regen gereden in de States.

Moeten we dan ook zeggen dat Cairoli zelfs ni kan rechtblijven omdat er 10 druppels regen vielen?


Zowel MXSports als Feld houden bij het plannen van hun kalender (die nu al enkele jaren bijna ongewijzigd is) rekening met het weer... Commercieel gezien is het voor beide interessanter om droog weer te hebben... Kijk trouwens voorbij vijf National seizoenen eens terug en tel me even hoeveel maal ze echt regen hebben gehad.

Op de droge ondergrond hadden ze de dag ervoor laten zien dat ze de snelheid hadden. De dag erna hangt Baggett van kop tot teen vol met modder en verslikt baggett hem meermaals in de modder op het parcours en verklaart Dungey ook nog eens dat hij zich niet zo comfy voelde in die eerste reeks en daarom KRoc maar liet rijden.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Etienne Dierckx Di 20 Sep 2011, 08:34

dan kan ik evengoed de conclusie trekken ... op zaterdag blijft Cairoli in het wiel van Dungey ... op zondag geraakt hij niet eens aan de aankomst ...
Die conclusie klopt theoretisch ook maar iedereen weet ook dat het niet juist is.

Het lijkt me nogal logisch dat een piloot zegt dat hij het liever droog heeft. Afstelling van de motor, bandenkeuze en comfort tijdens het rijden is dan veel makkelijker.
En het feit dat bijvoorbeeld Dungey, Ken Roczen laat gaan ... dat is net het succes van het Amerikaanse team. Het gaat om het teamresultaat en niet het individuele tijdens de mxon.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend

Berichtdoor Guy Dick Di 20 Sep 2011, 10:38

Idd Etienne, James Stewart zei dat ook een paar jaar geleden toen hij door de Legend afgedroogd werd (en het regende zelfs niet :D :D :D )

Trouwens gelukkig dat er weer een nieuwe forum hype geboren is waar we het nog bijna een jaar kunnen mee doen: nadat vroeger Roczen nooit iets zou worden, Desalle een uil was dat hij voor LS ging rijden, Pourcel niet meer met een moto kon rijden, Leon een povere commentator is, Smets te weinig van cross kent om een team samen te stellen (al 2 jaar op rij!!!) zijn nu de eerste pijlen gericht op Geboers (de brave man zou dit jaar een zootje maken van de GP en volgend jaar wordt het zeker totale chaos voor de MXoN in Lommel).
Ik mis een topic: excuses aan... :D :D :D
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

Aanmelden · Registreer