RED DE MOTORCROSS.BE: deel 1

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Pe
Peter Wynants2
125cc rookie
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: RED DE MOTORCROSS.BE(Update: Optocht Brussel?: 12 Mei)

Berichtdoor Peter Wynants2 Zo 11 Okt 2009, 12:08

Ik was vorig weekend in Franciacorta en raakte daar aan de praat met wat engelse supporters. 1 van die mannen wist mij plots te vertellen dat Neeroeteren zijn all time favorite track was. Toen ik hem vertelde dat het circuit onlangs gesloten werd kon hij zijn oren niet geloven. Ik vertelde hem ook dat er ondertussen al een petitie was aan het rondgaan maar ik sluit me volledig aan met wat hij me vertelde : "petitions mean squat". Daar wordt gewoon niet naar gekeken. Dat zijn gewoon wat handtekeningen op een papier. Dat wordt gewoon naast hun neergelegd. Hetzelfde bij een mars op Brussel. Elke week is er wel een mars. Daar kijkt men niet meer van op. Trouwens... 12 mei is veel en veel te laat. En inderdaad.... wie kan er op een dag in het midden van de week ? De opkomst zal miniem zijn en de mx zal zichzelf belachelijk maken. De mensen van leefbaar waterloos zullen ons nogal uitlachen.

Ik heb een ander voorstel. Waarom geen wandeling op het circuit van Neeroeteren ? Binnen enkele weken, als alle bonden hun races gedaan zijn. Ergens in November, op een zondag. Iedereen zijn crosskledij aan en een wandeling van 1 rondje op het circuit van Neeroeteren. Dan moet je geen toestemming hebben van de politie in Brussel. Enkel van de mensen van MC Maasland. Ik weet niet of je op het circuit mag wandelen en ik weet ook niet hoe dat moet gaan met alle wagens die gaan komen. Waar moet je die allemaal parkeren ? Maar ik weet wel dat het een fantastisch zicht moet zijn om al die piloten te zien wandelen op het circuit. Dat doet veel meer af dan een papier met wat handtekeningen op, of de zoveelste mars in Brussel. Als daarvan foto's in de pers komen wordt het al heel wat duidelijker hoeveel mensen er zijn die niet willen dat er weer een circuit gesloten wordt. Just an idea....
0 x

Br
Brayen Callaert
mx1 wk rookie

Berichtdoor Brayen Callaert Zo 11 Okt 2009, 13:12

ok wandelen op het circuit van neeroeteren is een goed idee maar 1 rondje is dan echt niet genoeg hè! waarom gewoon niet naar alle crossparkours wandelen? iedereen in crosskledij en dan gewoon in brussel bijeenkomen en van daar vertrekken en dan naar alle crossparkours in de provincies antwerpen,limburg en vlaams-brabant stappen! ik denk als dat in de pers komt dat dat veel meer aandacht zal trekken hoor!
0 x

Grat in haak ahja XD
-----Callaert Mx-----
Pitbike-Mx Rider #231
www.pitbikeplanet.eu
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Zo 11 Okt 2009, 13:13

Vind het een goed idee als je twee kilometer parcours vol kunt krijgen met mensen (rijders & supporters ...)
Dan VTM met hun 4040 lijn opbellen, VRT kun je zelf informeren via hun site en de meeste kranten hebben ook zo'n diensten...

Afbeelding
0 x

Gu
Guy Dick
the legend!
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Berichtdoor Guy Dick Zo 11 Okt 2009, 21:13

@peter: dat is nog eens een idee! maar hier mss de oplossing voor de problemen: parkeren op de markt (als die al groot genoeg is) en te voet (geen lawaai-overlast!) naar het circuit. Voorlopig de akties inderdaad beperkt houden tot Neeroeteren, in een vreedzame manier maar laten zien dat crossers een hechte, vredelievende groep zijn met een passie voor hun hobby.
0 x

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Pe
Peter Wynants2
125cc rookie

Berichtdoor Peter Wynants2 Zo 11 Okt 2009, 22:08

Geen motoren nee. Het is tot nader order verboden om te rijden op het circuit dus daarom ben ik ook geen voorstander om daar met motoren af te komen. Dat en natuurlijk het lawaai dat die motoren mee brengen. Je moet de tegenstanders nu ook niet de pap in mond geven hé ;)

Voor de rest ben ik niet zo voor een mars op Brussel omdat je dan natuurlijk de mensen die in Brussel wonen of werken kan hinderen en die kunnen dan natuurlijk ook weer een afkeer krijgen van de crossers. We zijn, bij het merendeel van de bevolking, niet echt graag geziene mensen hé. We kunnen alle steun die we ook maar kunnen krijgen dan ook gebruiken volgens mij.

Daarom vind ik zo'n wandeling perfect. Je stoort niemand door een wandeling op het circuit en al die mensen die dat voor hun sport overhebben komt veel meer over dan een handtekening zetten op een velletje papier. Je kan daar al die mensen nog eens een papier laten tekenen. Wanneer ze over de finishline komen. Een papier met een nummer er op zodat je precies weet hoeveel handtekeningen er zijn en hoeveel mensen die wandeling dan ook gedaan hebben.

Ikzelf heb niet veel te maken met de mx-wereld. Ik heb buiten enkele mecaniekerscrossen nooit echt competitie gereden en nu, op oudere leeftijd, geniet ik nog steeds van, samen met enkele kameraden, op een zondag met mijn crossmotor mij wat te amuseren op enkele van de veel te weinige trainingscircuits die België nog rijk is. Ik ken dus ook zo goed als niemand in de bonden of van MC Maasland. Alles wat we nodig hebben is iemand die hier zich voor wil inzetten. liefst iemand van MC Maasland natuurlijk aangezien het het best zou overkomen mocht die wandeling op het circuit van Neeroeteren door kunnen gaan.

En inderdaad. Die wandeling zo vredelievend en geluidsloos laten doorgaan. Zonder toeters en bellen. Gewoon een ingetogen wandeling, liefst in een crossoutfit, over 1 van België's mooiste circuits.
0 x

Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Ma 12 Okt 2009, 11:16

als er voldoende volk is kan iedereen naast mekaar op he parcours gaan staan, mekaar een hand geven en daar een foto van trekken vanop een hoogtewerker

MX AID
0 x

Hendrik Lejeune
ama lites national champ

Berichtdoor Hendrik Lejeune Ma 12 Okt 2009, 11:55

ok super,ne zondagvoormiddag rond 10u,weer of geen weer.
0 x

www.purepassion.eu
alles voor de beginnende en ervaren trialist.
Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Ma 12 Okt 2009, 14:51

pak 15 november bvb om 11u (voor degenen die van iets verder moeten komen)
0 x

Suz Haeck
mx all time winner
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Berichtdoor Suz Haeck Ma 12 Okt 2009, 18:53

Idd guy voor mensen van oost en west vlaanderen is het al snel een heel einde
0 x

Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Pe
Peter Wynants2
125cc rookie

Berichtdoor Peter Wynants2 Ma 12 Okt 2009, 19:34

15 november om 11 uur is mij goed maar ik denk dat we een beetje overhaast te werk gaan. Eerst en vooral moeten we iemand van MC Maasland hebben zodat we het circuit op kunnen. Dan zou het ook mooi zijn moest dat datum en uur op een website staan, met andere woorden, we kunnen de steun van een bekende motorcrosswebsite in België heel goed gebruiken (Marcel ??) en ten laatste zou het heel mooi zijn mocht er een bekende crosser (of ex-crosser) ook aanwezig kunnen zijn. De max zou natuurlijk zijn mocht Stefan zelf aanwezig zijn.

Verder geef ik je groot gelijk over de afstand. Voor mensen uit oost- en west-vlaanderen is dit een serieuze rit. Spijtig maar daar valt spijtig genoeg niet veel aan te doen. Het zou niet echt hetzelfde zijn mochten we die mars houden op een circuit dat meer centraal gelegen is. Ik kan heel goed begrijpen dat veel mensen die rit naar Neeroeteren er niet voor over hebben maar ik vind dat een mars op de kiezelgroeve de manier is om te laten blijken dat we niet meer akkoord gaan. Dat we het moe zijn. Dat we ook rechten hebben en dat het tijd wordt dat we die eens krijgen. Het hangt natuurlijk van jezelf af hoeveel je over hebt voor de sport. Ik zou, om de mensen uit de westkant van België te motiveren om te komen, niet enkel demonstreren voor het behoudt van het circuit in Neeroeteren maar ook in 1 keer voor meerdere circuits in ons hele land. Er waren ons toch 4 circuits per provinie beloofd of niet soms ? Op die manier hebben de mensen uit de vlaanders dan ook iets aan die mars.
Wat we ook nog kunnen doen is buitenlandse websites aanschrijven. Van mij mogen er best enkele nederlanders en duitsers meewandelen. Wanneer ik in Genk ga rijden zie ik toch vaak genoeg nederlandse en duitse crossers die ook in ons landje komen trainen. Misschien hebben enkele van hen ook interesse om mee te doen aan die wandeling. Hetzelfde geldt voor onze waalse vrienden. Ook zij zijn welkom. We moeten dan natuurlijk wel iemand hebben die kennis heeft van frans en duits en ook de franse en duitse websites kent.

Dus nog heel wat werk aan de winkel. En alleen zullen we het niet kunnen. We moeten hulp krijgen van mensen die wat meer thuis zijn in de motorcrosswereld.
0 x

Br
Brayen Callaert
mx1 wk rookie

Berichtdoor Brayen Callaert Ma 12 Okt 2009, 21:25

ik denk als die mars er komt op het circuit van neeroeteren dat stefan er wel zal zijn hoor ;)
maar wat nog mooier zou zijn is dat stefan(everst),clement(desalle),ken(de dycker) en steve(ramon) de kop trekken tijdens de mars aja kijk een rijder uit elke provincie stefan=limburg clement=walonie ken=vlaams-brabant en steve=west-vlaanderen dat zou dan simboliek moeten staan voor de parkours die per provincie belooft zijn...
allee ja ik weet ook dat niet mogelijk is die mannen allemaal samen te krijgen maar dat zou pas echt een teken zijn dat niet alleen alle amateur rijders en supporters achter het behoud van het circuit staan maar ook onze belgische wereldtoppers!!!
allee is maar een ideeke hè ;)
maar als de mars doorgaat komen wij zeker af met nog wat mensen
0 x

Grat in haak ahja XD
-----Callaert Mx-----
Pitbike-Mx Rider #231
www.pitbikeplanet.eu
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Ma 12 Okt 2009, 21:36

Iedereen hier op het forum heeft wel contact met iemand uit de entourage of met een piloot zelf dus ...
Dat ze dit nu eens gebruiken om iets nuttig te doen i.p.v. de eerste transfers te hebben ...

Ik spreek ook voor mezelf hoor als iemand van MC Maasland hier zitten mogen ze altijd mee komen doen.
Ga deze gesprekken ook eens sturen naar de mensen van Reddemotorcross.be dat ze deze ook kunnen lezen.

Groeten ;)
0 x

Andy Moens
world THQ sx champ

Berichtdoor Andy Moens Di 13 Okt 2009, 19:28

waarom niet gewoon al onze belgische toppers oproepen

fonz en crusty zijn nog van de kempen da had bryan calleart nog ni

eigenlijk zou je 1 iemand moeten hebbe die er massaal achter staat van de toppers zei hebbe toch alle nummers van mekaar
keeno kan priem mee nemen bv en zo gaat het treintje verder
bervoets smets en dergelijk zoude ook aanwezig moeten zijn niet alleen de rijders van nu belgie telt X aantal top rijders van vroeger en nu laat ze samen de mars aantrekken want 10 bekende gp rijders zegt meer als 2 of 3 bv

everts kan iedereen bereiken van de vlaamse toppers
ik zou bv ook de reuver en alle andere toppers die belgie rijk is of het nu een italiaan een nieuwzeelander of duitser is het speelt geen rol hoe meer toppers hoe beter

een charity walk in plaats van charity race , en een keertje voor ons eigen goed doel ik denk dat dit ook mense kan trekken als er bv een handtekening sessie is van alle toppers want zei trekken natuurlijk ook volk aan
0 x

Harrie Meuwissen
european champ mx2
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Berichtdoor Harrie Meuwissen Di 13 Okt 2009, 21:44

Super idee , komt alleen wat bij kijken......
Denk inderdaad dat je een vaste datum moet prikken , en dat gewoon iedereen alle crossende vrienden e.d moet meenemen..
0 x

Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ

Berichtdoor Kevin Moonen Di 13 Okt 2009, 22:07

Geweldig wat ik hier allemaal lees...

Echter morgen is er eerst commissie Leefmilieu, dan gaan we op de koffie bij Schauvliege en nadien gaan we naar de bmb... en daar zal de kogel door de kerk gaan voor een mars op Brussel... normaliter volgende week vrijdag... hou het nog even in beraad, hangt af van de toelating van de stad Brussel.
0 x

Werner Castelyns
the legend!

Berichtdoor Werner Castelyns Wo 14 Okt 2009, 09:37

Beste Kevin, een mars op een vrijdag gaat je zeker de helft van de deelnemers kosten in vergelijking met een mars op zaterdag.
Kan dit niet op een dag in het weekend gebeuren?
Verder nog proficiat met je initiatief, je lijkt (eindelijk) de motorcrosswereld op gang te krijgen!!!
Ik heb op mijn site (www.katesretropage.be ) ook al melding gemaakt van een evt. mars op Brussel, het is wel niet de meest bekeken, echter, alle beetjes helpen...
0 x

Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Pe
Peter Wynants2
125cc rookie

Berichtdoor Peter Wynants2 Wo 14 Okt 2009, 16:34

Leuk om te horen dat er schot in de zaak komt Kevin. Ik hoop dat het helpt. Spijtig genoeg moet ik me aansluiten met Werner en zeggen dat op vrijdag maar de helft zal aanwezig zijn in vergelijking met een dag in het weekend. Aan de andere kant is Brussel meer centraal gelegen dan Neeroeteren en dat kan dan weer wat volk meer brengen. Afwachten maar en hopen dat, indien die mars er ook komt, er zoveel mogelijk mensen aanwezig zullen zijn.
0 x

Hendrik Lejeune
ama lites national champ

Berichtdoor Hendrik Lejeune Wo 14 Okt 2009, 17:28

ne zondagvoormiddag buiten het crosseizoen,zo komt het in sportweekend,canvas,het middag en avondjournaal en tussendoor nog ergens op tv limburg.
0 x

www.purepassion.eu
alles voor de beginnende en ervaren trialist.
Suz Haeck
mx all time winner
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: RED DE MOTORCROSS.BE(Update: Optocht Brussel?: 23 okt)

Berichtdoor Suz Haeck Wo 14 Okt 2009, 19:18

idd in weekend lijkt me geschikter, dan ambeteren we de werkende mens ook niet die al uren in de file moeten aanschuiven, enz enz
0 x

Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
An
Andy Paries
125cc rookie
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet

Re: RED DE MOTORCROSS.BE(Update: Optocht Brussel?: 23 okt)

Berichtdoor Andy Paries Wo 14 Okt 2009, 19:49

Super idee, die wandeling op het parcours van Neeroeteren. :D

Groeten.
0 x

Terug naar “mx pro”