WK 2010

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Pe
Peter Moons
european champ mx2
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK 2010

Berichtdoor Peter Moons Di 24 Nov 2009, 13:48

Werner Dewit schreef:Ik vind het ook dom dat een WK met het nr 222 rijd , net het zelfde als da strijbos nr 4 heeft :shock: . Ik vind gewoon het nr van het klassement van vorig jaar zoas vroeger !! dan kunne de mensen die maar 1 of 2 x kijken ook zien wie 1-2-3 was

Inderdaad, gewoon zoals vroeger, de nummers toe kennen aan de hand van de w.k. eindstand, nie content manneke, o.k. dan startte gij nie he. Ze zullen hun nummerke rap aanpassen want anders ,by by, w.k. kansen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
0 x

" TEAM GREEN KAWASAKI "
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Di 24 Nov 2009, 17:37

Leon Van Gestel schreef:En hoe zit het nu met Valkenswaard?

Wel of geen GP?

Staan nog altijd op de kalender van Youthstream?

Staat nog altijd op de kalender maar dat deed Amerika ook dit jaar en gingen ook niet door dus met YS altijd afwachten.
Ze moeten een grote sponsor vinden en dan kunnen ze door gaan... dus ze hebben nog een minime kans om door te gaan.
Als ze hun nu al laten schrappen uit de kalender is die minime kans ook al weg dus ja ...
0 x

Fr
Frank Plompen
125cc rookie
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Berichtdoor Frank Plompen Di 24 Nov 2009, 18:52

Als de rijders de numers zouden hebben van hun eindstand van het vorige wk, dan zat Strijbos goed. Het was de nummer 24 die hem op de tweede plaats na Everts had gebracht, niet?
0 x

Etienne Dierckx
the legend!

Berichtdoor Etienne Dierckx Vr 27 Nov 2009, 08:39

gevonden op Honest

Rijders die wensen deel te nemen aan wedstrijden van een Wereldkampioenschap en/of Europees Kampioenschap motorcross 2010, moeten ook flink aan de beurs naar het schijnt.

In 2010 wordt er een nieuw Europees Kampioenschap Motocross 125cc 2 takt en 150cc 4 takt ingevoerd. De 125cc 2-takt klasse is toegankelijk voor rijders van 13 tot 19 jaar en de klasse 150cc 4-takt voor rijders van 11 tot 15 jaar.

Voor beide klassen is uiteraard het aantal inschrijvingen onbeperkt. Deze dienen via de federatie of een gecontracteerd GP-team te gebeuren. Er dient dan aan de promotor Youthstream een inschrijvingsgeld van 300 Euro per wedstrijd worden betaald.

Dat houd in dat als u erover denkt alle wedstrijden in de 125cc deel te nemen u aan inschrijfgeld om en nabij de 2000 euro lichter bent. Uiteraard moet u zich dan nog wel kwalificeren.
0 x

het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Jan Willem Visser
mxdn winner

Berichtdoor Jan Willem Visser Vr 27 Nov 2009, 09:31

Dat laats zinnetje
Uiteraard moet u zich dan nog wel kwalificeren.
geeft alweer aan dat die simpele ziel van Herman Hoff (Honest) er werkelijk geen ene reet verstand van heeft....
In het GP-verslag kost het hem nog teveel moeite om zijn landgenoten te noemen, alleen scandinaviers en mensen die in Jopa kleding rijden worden door die arrogante zak hooi genoemd. Ik kijk al jaren niet meer op die site want bovendien is ALLES dat je daar vind is gestolen van andere websites.......
0 x

Mi
Michael De Kerk
mx2 wk rookie
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Berichtdoor Michael De Kerk Vr 27 Nov 2009, 20:36

een echt hoff van die visser :lol:
0 x

Pa
Patrick Van Gorp
ama lites national champ
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Berichtdoor Patrick Van Gorp Vr 27 Nov 2009, 21:03

Hee Visser....

Beetje minder mag ook wel hoor...
Herman Hoff doet gewoon zn best, en heeft overigens een heel informatieve site.
Vaak is daar al nieuws te lezen voordat het ergens anders te lezen is.
Al die MX-sites lopen elkaar toch achterna man....

Dat hij een beetje Scandinaviefiel is, daar is toch nix mis mee...!!??!!
Als omroeper moet ik zeggen dat hij wel verstand van zaken heeft, maar ja, wanneer doe je het goed??

En wat betreft dat WK 125 en 150 4-takt.....
Een grote struikroversbende is het....
Snap niet dat er nog mensen zijn die daarbij willen horen...
0 x

Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Vr 27 Nov 2009, 23:19

Luongo koestert de Olympische gedachte: er bij zijn is belangrijker als winnen :D Misschien wil hij over een paar jaar Jacques Rogghe opvolgen, die is ook al in de 70.
0 x

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Jan Willem Visser
mxdn winner

Berichtdoor Jan Willem Visser Vr 27 Nov 2009, 23:55

Van Gorp wanneer ben jij voor het laatst op een wedstrijd geweest waar hij omriep, in 1987??? Want daar is hij ongeveer blijven hangen. Hij kan alleen de namen oplezen aan de hand van de startlijst maar kennis van de huidige motocross heb hij absoluut niet, nada noppes. Hij stapelt fout op fout en noemt de hele dag sogenaamd per ongeluk al zijn persoonlijke sponsors op. Weet nog twee of drie jaar geleden bij het ek mx2 en wk mx3 in Rhenen, man man man, heb de hele dag mijn ipod opgehad. Word er gewoon aggressief van :twisted: Nee doe mij Kiske maar en dan het liefst met Stingray er naast, beter is er niet.

En over zijn website. Hij zit als pensionada de hele dag crosswebsites wereldwijd af te struinen en jat en vertaalt alles wat hij tegenkomt. Het enige 'nieuws' dat hij heeft is als er weer een Zweed of Deen in zijn Jopa-broek gescheten heeft. Iets vertellen over zijn landgenoten is er niet bij. Tot zo ver mijn lofzang over die ouwe seniel eigenlijk zonde van tijd om er zoveel aandacht aan te besteden!!!!
0 x

Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Za 28 Nov 2009, 20:48

Marc de Reuver schreef:@ Matthias...

Hype???? Je weet toch wel wat een hype inhoud? Dacht dat Hollanders alleen aan overdrijven deden!!! :D

Wie staat weer op RacerX website... Buiten dit schoon kind:

Afbeelding

I saw Joel Roelants last Saturday at Perris Raceway and I did a little filming, so we’ll have a video up shortly of him on a borrowed (and frankly pretty beat-looking) KTM 250 SX-F. This is a kid who, in my opinion, has some serious potential. He has the right attitude, the right habits, and he’s not only fast, but he’s really stylish. And, unlike basically every other Belgian I’ve met from the last couple decades of motocross racing, he really wants to race supercross.

A couple of years ago, in an interview for another magazine, Stefan Everts himself told me that his only real regret of his career was that he didn’t stick it out in America in the early ‘90s racing supercross, because he felt he could’ve been really good at it. When you see Everts ride, that seems obvious, that he’d be really good at supercross (or anything he wanted to be good at, for that matter). Well, that’s honestly what I see when I see Roelants ride. He’s not quite at the level Everts was (yet), but he’s on his way. Wait until you see the scrubs this kid was throwing off of a tiny tabletop at Perris! Ridiculous. And yes, he is the same way on giant jumps, as there practically wasn’t a jump at this year’s MXdN where this kid wasn’t nearly upside-down.

He likes America so much, apparently, that he even bought a 2010 Chevrolet SS Camaro! Giant 6.2-liter V-8 engine and all. In Belgium. That’s awesome, I don’t care who you are.

Als je het niet van mij geloofd dan toch van Steve Cox...
Afbeelding
0 x

Do
Domien Lammens
mx2 wk champ
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Berichtdoor Domien Lammens Za 28 Nov 2009, 21:15

Etienne Dierckx schreef:gevonden op Honest

Rijders die wensen deel te nemen aan wedstrijden van een Wereldkampioenschap en/of Europees Kampioenschap motorcross 2010, moeten ook flink aan de beurs naar het schijnt.

In 2010 wordt er een nieuw Europees Kampioenschap Motocross 125cc 2 takt en 150cc 4 takt ingevoerd. De 125cc 2-takt klasse is toegankelijk voor rijders van 13 tot 19 jaar en de klasse 150cc 4-takt voor rijders van 11 tot 15 jaar.

Voor beide klassen is uiteraard het aantal inschrijvingen onbeperkt. Deze dienen via de federatie of een gecontracteerd GP-team te gebeuren. Er dient dan aan de promotor Youthstream een inschrijvingsgeld van 300 Euro per wedstrijd worden betaald.

Dat houd in dat als u erover denkt alle wedstrijden in de 125cc deel te nemen u aan inschrijfgeld om en nabij de 2000 euro lichter bent. Uiteraard moet u zich dan nog wel kwalificeren.

Vind ik nogal onlogisch, die 150cc 4t klasse.Een reeks 85 cc zou toch veel logischer zijn , aangezien ze een 125cc klasse invoeren ?
0 x

Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Za 28 Nov 2009, 22:03

Domien ik heb het regelement niet helemaal gelezen maar ik dacht dat 85cc's wel mochten in die reeks niet??
0 x

Yv
Yves Devlaminck
80cc pilot

Berichtdoor Yves Devlaminck Zo 29 Nov 2009, 09:13

WK 125cc van 13 tot 19!??
Kan een kind van 13 zich concurreren met een (bijna) volwassen van 19!? Het verschil is enorme!
De franse junior is geopend van 15 tot 18 en is het verschil al te groot (ze spreken over een categorie 13-15 en een andere 16-18).

Ik ken heel weinig jongens van 13 die voor een 2de reeks op Mantova klaar zijn...
Wacht voor een paar zware ongevallen...

Er is een (max 2) Roczen (of Herlings) elke 10 jaren...
0 x

Etienne Dierckx
the legend!

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 29 Nov 2009, 12:56

Roelants is een toekomstig wereldkampioen ...

De reeksen die ze er bij pakken in het WK ... gewoon een manier om meer geld te verdienen. Weeral 12 000 euro per Gp meer in de kassa.
Er zit helemaal geen visie meer achter het EK. Ofwel steun je voluit het huidige EK MX2, dat de afgelopen 5 jaar toch heel wat talenten heeft voort gebracht (en daar dient het voor). Maar dat EK hebben ze in 2009 helemaal kapot gemaakt door het nog duurder te maken.
En wat doen ze nu ..... ze maken er nog een EK bij (125cc). Dit gaat als gevolg hebben dat heel wat talenten kiezen voor de nieuwe klasse (want die rijden immers samen met WK MX2-MX1). Dus het EK MX2 gaat verder achteruit gaan.
Ik voorspel volgend seizoen MX3 - EK MX2 Gp's met elk 15 piloten aan de start ... Het EK MX2 gaat gewoon dezelfde weg op als het WK MX3.

Het EK 125 is een goed idee, alleen zonde dat je in de nationale wedstrijden helemaal niet meekunt met die 125cc ... dus ben je bijna verplicht om ook nog een 250 te kopen ....
0 x

Wietse Brackman
ama lites national champ
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Berichtdoor Wietse Brackman Zo 29 Nov 2009, 14:41

@ Etienne: Idd daarom dat wij het Frans kampioenschap er nog eens bij nemen is ook alleen 125.. Maar als je iets of wat mee kan met die 125 in de nationale wedstrijden zullen ze wel weten als die rijders op een 250 stappen dat ze vele harder gaan rijden!
2takt is de beste rijschool!
0 x

Ro
Ronald Leeftink
mx2 amateur champ

Berichtdoor Ronald Leeftink Zo 29 Nov 2009, 15:43

[quote="Jan Willem Visser"]n :twisted: Nee doe mij Kiske maar en dan het liefst met Stingray er naast, beter is er niet.

quote]

Sorry hoor Jan Willem, jij hebt je Ipod toch nog iets teveel opgehad.
Kiske noemt ook al zijn persoonlijke sponsors op alle wedstrijden maar dat wil je dan zeker niet weten !

Doe Stingray maar alleen , in Markelo zijn we er maar wat blij mee.
Objectief en smaakvol.
0 x

Jan Willem Visser
mxdn winner

Berichtdoor Jan Willem Visser Do 10 Dec 2009, 19:04

En ja hoor, ze hebben iets (belachelijks) gevonden:

Wijzigingen in FIM Motocross/SuperMoto regelement

De Motocross/SuperMoto Grand Prix Commission van de FIM was vorige week in Salzburg bijeen en hebben daarbij enige zaken in het reglement aangepast. De belangrijkst zijn: Het gebruik van een stuur vervaardigd van carbon, Kevlar of andere composiet materialen wordt niet toegestaan.

Waarom dit in godsnaam nu weer :?: :?: :?:
0 x

Peter Rillaert
european champ mx2
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Berichtdoor Peter Rillaert Do 10 Dec 2009, 20:20

@ Jan Willem Visser : dat toont gewoon aan dat die mensen met hun duim in hun gat zitten. Moeilijk om zo na te denken, en verstandige beslissingen te nemen over de wedstrijdreglementen.
0 x

X men
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Do 10 Dec 2009, 20:21

Ach moeten wij hier eigenlijk op reageren is dit niet het taak van WK renners?
0 x

Jan Willem Visser
mxdn winner

Berichtdoor Jan Willem Visser Do 10 Dec 2009, 22:03

Ik had ook al opgevangen dat Cairoli met een carbon stuur aan het testen was om 63,2 gram gewichtsbesparing te krijgen.
Gelukkig maar dat er ene bij de FIM op tijd zijn duim uit zijn reet heeft gekregen en daar een regeltje tegen heeft gemaakt ander zou Tony wel heel makkelijk naar de titel in 2010 rijden :roll:
Wat een fokking idioten daar....
0 x

Terug naar “mx pro”