LOCHEM - ,,Stilzitten heb ik lang genoeg gedaan.'' Daniël Willemsen stapt komend weekeinde, vijf weken na een scheenbeenbreuk, weer op zijn zijspan.
De Lochemer gaat op jacht naar de achtste wereldtitel. ,,Niets is onmogelijk.''
Maandagmiddag gaf crossdokter Van Norel groen licht. ,,Röntgenfoto's toonden aan dat er voldoende botgroei rond de metalen pen in mijn scheenbeen is. Het bot is nog niet honderd procent hersteld, maar ruim voldoende om te mogen belasten.''
Een week na de onfortuinlijke botsing met een stapel banden op het ONK in Mill zat Willemsen al weer op de hometrainer. En weer wat later ging hij zwemmen en hervatte hij de krachttraining. Een fysiotherapeut injecteerde wat 'herstelbevorderende middelen', zoals hij het zelf zegt. ,,Wat dat was en hoe vaak ik dat deed wil ik niet zeggen. Ik heb... nou ja, zwijgplicht wil ik niet zeggen, maar dat boek blijft dicht.''
Willemsen noemt zichzelf optimistisch 'naar omstandigheden fit'. En dus zet hij vandaag koers richting Letland, waar de negende Grand Prix komend weekeinde in Kegums wordt verreden ,,Ik denk dat ik op tachtig procent zit. Die overige twintig procent zijn de puntjes op de 'i': uithoudingsvermogen, de laatste krachtsinspanning. Ik ben me ervan bewust dat het een zwakke plek is op het moment dat wij een crash meemaken. Dus dat proberen we te vermijden. Maar als het gebeurt, is het mijn eigen beslissing.''
Er is nog niemand in zijn nabije omgeving geweest die tegen Willemsen heeft gezegd dat hij onverstandig is. Hij zou er ook geen aandacht aan schenken. ,,Het is mijn lichaam en ik ben degene die bij de dokter is geweest.'' Dat die dokter niet voor niets de bijnaam crossdokter heeft, deert de Lochemer niet. ,,Tuurlijk, andere artsen zullen mij misschien hebben afgeraden om dit weekeinde weer op de motor te stappen, maar die raden misschien sowieso af om te gaan sporten. Van Norel acht het verantwoord.''
Angst voor een herhaling van het ongeluk is hij niet. ,,Het ging ook niet op snelheid, we reden bij wijze van spreken stapvoets tegen een stapel banden aan. De pijn viel op zich ook mee. Ik ben zelf op de motor teruggereden en heb het been ingepakt.'' Vervolgens ging hij zelf naar het ziekenhuis. Want: ,,Ik had wel in de gaten dat er deskundig personeel bij moest komen.''
Een maand geleden zag hij de achtste wereldtitel nog als een onmogelijkheid, inmiddels heeft Willemsen daar een ander idee over. Door verrassende uitslagen in de voorbije Grand Prix' is de achterstand op het leidende duo Joris Hendrickx en Kaspars Liepins 'maar' 47 punten. ,,Er zijn nog tien manches te rijden en dus nog 250 punten te verdelen. Ik besef heel goed dat ik niet topfit ben, maar het is nog open, hoor.''
Harde jongens zijn het die sidecarboys, hij kan rekenen op de steun van onze eigenste Sven dus,...
Willemsen amper 5 wkn na scheenbeenbreuk herstart!
- Geert Gelaude
- ama lites rookie
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
-
Fonny LambaertsFo
- european champ mx2
Re: Willemsen amper 5 wkn na scheenbeenbreuk herst
Hard? Keihard ja!!!! 
Zou nie graag in da bakske staan!
Zou nie graag in da bakske staan!
0 x
-
Niko HainqueNi
- european champ mx2
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
Re: Willemsen amper 5 wkn na scheenbeenbreuk herstart!
De beide Hendrickx'n staan nu na de overwinning van Jan weer netjes 1 en 2 en de voorsprong op Willemsen is nu meer dan 70 punten, volhouden jongens!!!! 
0 x
Ex-Vintage MX Lover