Gp van Belgie 2012 in Bastogne-Bastenaken

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Gp van Belgie 2012 in Bastogne-Bastenaken

Berichtdoor Steve Van Avondt Zo 17 Jun 2012, 19:24

ik vond dit echt één van de betere GP's van het seizoen,het circuit was een mooie mix tussen old school en de hedendaagse tendens met meerdere rijlijnen en heel wat duels.
denk weinig ontevreden toeschouwers daar.

in mx2 kwamen de waardeverhoudingen weer goed tot uiting..Searle en Herlings zijn te sterk voor de rest..dit maakt dat het voor Searle héél moeilijk gaat worden als Herlings nergens een nulscore laat optekenen...ze steken er zover bovenuit dat ze zelfs in een slechte dag nog sowieso in de top 5 eindigen.punten inlopen is heel moeilijk zo.
overigens chapeau voor Herlings voor zowel z'n wedstrijd als z'n interviews vandaag.
Van Horebeek en Roelants zijn duidelijk de nr 3 en 4 in dit W.K.en met een verschil van al 70 punten lijkt de 3e podiumplaats al vastgelegd.

heel sterke 1ste reeks van Fors en bijzonder knappe 2e reeks van Lieber..niet zozeer de punten maar ze deden echt mee op niveau!

in mx1 is de wereldkampioen zonder pech al gekend..niemand kan 40 punten goedmaken op Cairoli als hij rechtblijft,want buiten Cairoli kan niemand zo'n regelmaat aan de dag leggen..vandaag was het aan Paulin om heel wat punten te laten liggen.
Desalle 2e week op rij dat hij wegzakt aan het einde van de reeks,blijkt conditioneel niet over z'n beste vorm te beschikken op dit ogenblik.hij komt naar voor maar kan het niet houden.
dat is een vaststelling.
schitterende GP van Kevin Strijbos,onverklaarbaar dat het soms een stuk minder gaat terwijl hij duidelijk nog steeds de kwaliteiten van een toppiloot heeft.maar dit resultaat zal hem deugd doen..vooral omdat hij voor het podium kon strijden met de échte toppers uit het WK.
nog een Belg die fantastisch reed,Ken De Dijcker,maar met deze starts waren een beter resultaat niet mogelijk.beste Ken sinds lang en eigelijk podiumrijp vandaag.

met een 3e en 4e plaats in mx2 plus de punten voor enkele jongeren en een 2,4 en 6 in mx1 mogen we tevreden terugkijken op deze GP!
0 x

Steve Vervaeke
mx2 wk rookie
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Berichtdoor Steve Vervaeke Zo 17 Jun 2012, 19:40

Mooi circuit door de mannen aangelegd daar, jammer dat er bijna geen hoogteverschillen zitten, we zitten toch in de Ardennen :)
Je kan natuurlijk de locatie niet zo maar kiezen hé. Je kan dit circuit gerust vergelijken met een circuit uit de Nationals.
0 x

Co
Con Van Meel
mx2 amateur champ

Berichtdoor Con Van Meel Zo 17 Jun 2012, 19:48

Robby Weber schreef:Zijn we hier niks vergeten?
Er zijn 22 of 25 punten verloren gegaan voor Searle in Italie!
Tel die erbij en dan is hier geen sprake van dat Herlings de beste is.
Laat de KTM maar eens 1 keer dnf'en en de strijd staat terug gelijk.
Herlings is niet beter dan Searle en vice versa!!

Die laatste uitspraak hoor ik graag nog eens na Lierop....
0 x

Jan Willem Visser
mxdn winner

Berichtdoor Jan Willem Visser Zo 17 Jun 2012, 19:57

Och ja, De Dycker wa zonde die dat twee keer zijn start verpruts. Als weet ik ni hoe of dat da ging met Bobby in de eerste reeks. ma de snelheid van Ken is wel goe genoeg voor een podium ma dan moet je wel direct van voren zitten in deze sterke klasse.Als ge vanachter moe komen is dit denk wel het meest haalbare. Verder Strijbos ook heel sterk idd. Die zou nog efkes bijna Desalle pakken en daarmee opt podium geraken.
Vond de Reuver ook sterk rijden vooral in de 2e reeks. Ondanks de stevige crash in de warm up van vanochtend. Da dan zo iemand en ook Aubin ni in de GP's rijden normaal en diene Coicu en Justs en die Alfie Smith enzo wel. Das toch een slechte zaak.
0 x

Ge
Geert Peeters
125cc junior EK
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Berichtdoor Geert Peeters Zo 17 Jun 2012, 20:11

ze moeten voortaan bij motors tv het zo regelen dat je het geluid op tv kan zetten op spekkers.
had liever het geluid van Leon van Gestel gehoord dan die 2 nederlandse apen Van Rees en die Eggens. moest dat eens gaan :) lol
denk dat Leon veel heeft moeten drinken zeker in de 2de reeks in de MX1.
je hoorde Leon tekeer gaan op motors tv.
ze zouden beter Leon van Gestel co commentaar laten doen bij Motors TV.
0 x

Ro
Robby Weber
50cc rider
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Berichtdoor Robby Weber Zo 17 Jun 2012, 20:20

Patrick, klopt er niks van wat ik voorstel?
Een tweede plaats in Italie(zoals hij in de tweede reeks ook heeft gedaan)ipv een nulscore, zouden ze nu niet ongeveer gelijk staan? Dat is wel raar.
@ Con: waarom alleen in Lierop en niet de andere 7 plaatsen? :roll:
0 x

To
Tom Vlaeminck
ama lites eastcoast champ

Berichtdoor Tom Vlaeminck Zo 17 Jun 2012, 20:48

Verrassing van dag is toch wel Jeremy Seewer.
In zijn allereerste GP MX2 direct 9 punten, vorig jaar zat die nog op een 125cc.
0 x

uniek kortingsysteem => http://WWW.SIXSTARRACING.COM" <=
FOX / SHIFT & JT 2012 uit voorraad leverbaar !!!
Ha
Haex Patrick
mx2 amateur champ

Berichtdoor Haex Patrick Zo 17 Jun 2012, 20:53

@JWV, wat ben jij een jankerd zeg!! :lol:
0 x

thunder 1, member of rolly's kliekske
Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ

Berichtdoor Paul Verdonschot Zo 17 Jun 2012, 21:09

:)
0 x

paladin
Jo
Johan Bruyland
125cc junior EK

Berichtdoor Johan Bruyland Zo 17 Jun 2012, 21:09

bastonge gp:een helm die voorbij rijd (want die reclamepanelen zijn 1.5m hoog)of in de lucht springt.

werd wel hard gereden.(de helmen vlogen dus rap voorbij :p)

ale das mijn mening.
0 x

Fr
Fred Degret
mx2 wk champ

Berichtdoor Fred Degret Zo 17 Jun 2012, 21:35

Cairoli en Herlings zonder tegenslagen of dergelijks de volgend wereld (EU)-kampioenen, Cairoli toch wel de sterkste-constantste v/h pak.
Searle heeft de speed van Herlings maar niet de constante.
The Jerre heeft dit seizoen wel een constante toch telkens podium ,maar ietsjes minder speed dan de twee kopmannen.Roelants moet het volgens mij van zijn volharding hebben.
Desalle kan heel sterk uit de hoek komen in het begin v/d wedstrijd maar blijkt niet telkens gans de heat te lukken al bij al zeker niet slecht.
Jammer dat Dedijcker zijn starts telkens verprutst waren ,maar toch telkens kanjers van remontes uit zijn mouw geschud.
Leuk om Strijbos in de top vijf terug te vinden ,telkens mooi mee in start en vrij sterk tot op het einde.

Circuit heeft toch al bij al goed meegevallen zo te zien moest er niet treintje gereden worden en konden de piloten meerdere lijnen uitproberen ><toeschouwers vrij close bij circuit altijd leuker voor hen en boost voor de piloten wanneer ze voorbij hun supporters snoven met bijhorende toeters en bellen..vrij goed geslaagd blijkbaar voor de first time ><oldshool not so bad toch vrij spannende wedstrijden gezien

En al de wedstrijden met onze Belgische topmannen en Belgische GP waren weer LIVE te volgen op Sporza of zouden ze weer die klotevoetbal interessanter gevonden hebben rarara

23u20 Sporza voetbal
Magazine over de negende dag van EURO 2012 met daarin alle hoogtepunten van de voorbije dag en reportages van ter plaatse. Presentatie: Maarten Vangramberen.
Zo 17/06 15u00 Sporza voetbal
Herhaling van het magazine over de negende dag van EURO 2012 met daarin alle hoogtepunten van de voorbije dag. Presentatie: Maarten Vangramberen.
Zo 17/06 15u30 Sporza voetbal
Herhaling van de wedstrijd Griekenland - Rusland. Commentaar: Frank Raes.
Zo 17/06 19u20 Sportweekend
Magazine met een overzicht van de sportactualiteit. Presentatie: Maarten Vangramberen
Zo 17/06 20u30 Sporza voetbal
Rechtstreeks verslag van EURO 2012, met de wedstrijd Portugal - Nederland. In de studio wordt de wedstrijd geanalyseerd met gasten. Presentatie: Karl Vannieuwkerke.
Zo 17/06 20u35 Sporza voetbal
Rechtstreeks verslag van EURO 2012, met de wedstrijd Denemarken - Duitsland. Commentaar: Eddy Demarez.
Zo 17/06 22u50 Sporza motorcross
:cry: Samenvatting :cry: van de Grote Prijs motorcross van België. Commentaar: Kris Meertens
Zo 17/06 23u20 Sporza voetbal
Magazine over de tiende dag van EURO 2012 met daarin alle hoogtepunten van de voorbije dag en reportages van ter plaatse. Presentatie: Maarten Vangramberen.
Laatst gewijzigd door Fred Degret op Zo 17 Jun 2012, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Pa
Patrick Van Gorp
ama lites national champ

Berichtdoor Patrick Van Gorp Zo 17 Jun 2012, 21:42

@ronny,

Met "als" en "dan" wordt je geen WK.
Wat als TS wel 22 pnt had gehaald in Italie?
Oke, maar wat als JH is Brasil fatsoenlijke score had gehad?

Het is zoals het is, en zoals het nu is heeft JH de overhand!
Zie de statistieken...

ze gaan, zeker de laatste 3 GP's, wel erg gelijk op...

Het verschil zal door JH gemaakt worden in Letland en Lierop.
0 x

Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Zo 17 Jun 2012, 21:47

Ben niet in Bastogne geweest dus je mag mij tegenspreken, maar mag ik zeggen dat Bastogne een circuit is met een hoop potentieel is als we in gedachten houden dat deze GP op drie maanden is georganiseerd?
0 x

Ge
Geert Hofman
european champ mx2
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Berichtdoor Geert Hofman Zo 17 Jun 2012, 22:13

@holemans , was het grote "Namur" dan zo tof voor de toeschouwers daar zag je totaal geen kloten . Ik vond het tot nu toe één van de beste circuits van het seizoen en verder , meerdere lijnen , nie totaal kapot gefreesd met oneindig lange diepe sporen . Voor mijn part hebben ze daar hun best gedaan vooral met het weer van de vorige dagen he . Chapeau aan de organisator en hoop dat er voldoende volk was dat die mensen uit de kosten geraken ;)
0 x

Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Berichtdoor Dourte Gerrit Zo 17 Jun 2012, 22:29

@Holemans hoe kun je zo lomp en dom zijn , hopelijk word het een trainings parcour zou het schitterend vinden . Ik was wel niet ter plaatse maar heb zeker genoten !!!
Nen dikke chapeau , die Walen hebben dat knap gedaan , p zo een korte tijd !!
0 x

Tony Hermans
mx3 wk champ

Berichtdoor Tony Hermans Zo 17 Jun 2012, 22:59

Waar is mijn post????
0 x

MX Planet
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
Filip Hardis
world THQ sx champ
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Berichtdoor Filip Hardis Zo 17 Jun 2012, 23:03

Het parkoer was dan misschien wel goed in orde, maar de organisatie...... Tja, daar was toch nog wel hier en daar gerellig werk aan de winkel.
1 voorbeeld : Kaarten en bandjes met QR codes, die gescand moeten worden om paddock binnen te mogen. Dat gaan ze dan doen met een Iphone.... Leuk als je half uur in de rij moet staan aanschuiven. Van zo een organisatie verwacht je dan toch wel pro apparatuur om QR te scannen. En zo kan ik nog dingen opnoemen, maar soit, was de eerste keer, en in korte tijd in mekaar gebokst!
0 x

hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Le
Leon Van Gestel
mxdn winner

Berichtdoor Leon Van Gestel Zo 17 Jun 2012, 23:05

Mijn indrukken van Bastenaken:

- ik blijf hier zitten met drie donkerbruine T-shirts me ne foto van mij op. Hardis vond ze zo lelijk dat hij ze onmiddellijk heeft weggegooid richting mijne kop. Etienne had al gezegd dat hij er geen moest met ne fotto en Petrus De Winter was niet daar. Allemaal kosten op 't sterfhuis dus. Ik zal nog is iet weggeven.

- zaterdag doffe ellende, ganse dag regen, maar gelukkig hadden ze bij de FIM ook in de gaten dat er iets moest gebeuren. Ze troffen de juiste beslissing. Maar ik was er gerust in: als het zou stoppen met regenen kon het goed komen.

- zondagmorgen nog veel pap en blubber in de paddock, maar al in de warm-up reed men zowat over de ganse breedte van het circuit. Nochtans was er niet eens zoveel slijk aan de kant gezet, maar wel vakkundig met een bull op rupsen.

- verrassende ontknoping in de 125 cc toen Gaijser de reeks uit handen gaf.

- geen enkel onsportief gebaar gezien op het circuit in de MX2. en ja met Herlings en Searle die goed zijn blijft het spannend. Als nu Jerre en Fons ook nog eens een tkje bij konden steken....

- Cairoli, het is en het blijft een wonderkind. Het is gewoon "schoon" om hem te zien rijden.

- Waalse supporters, ze gaan er nog voor als een haantje mee voorin rijdt. De handjes gingen op mekaar en het gejoel was tot bij ons te horen.

- de Kevin die twee bere-reeksen reed en op het einde Clément nog bijna in zijn zak stak.

- de domme vraag die ik KDD stelde in de paddock over zijn val. Het gebeurde nl. vlak onder mijn neus.

- mijn Waalse collega E.N., mijn alter ego: gezet, houdt van goed eten en drinken, zit in twee rockbandjes. Klikte meteen.

- organisator DeMa, getroffen door hondse omstandigheden maar ze bleven het hoofd koel houden en zondag werden ze echt beloond.

- het circuit: kan je veel van zeggen, maar ik zag talloze rijlijnen die passeren mogelijk maakten. En na de natte zaterdag lag het er PERFECT bij.

- de guy's van Monster, die goed voor ons gezorgd hebben. Maar ik vraag me wel af wanneer ze de meiskes naar ons sturen........ 'smorregens hadden ze hun verpakking nog aan,maar bij de reeksen was het weer smullen.
0 x

Ar
Arno Mary
125cc rookie
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Berichtdoor Arno Mary Zo 17 Jun 2012, 23:09

Vond wel knap toen CD in de 2 de reeks aan de leiding reed hoe het waalse publiek uit hun dak ging en zo achter 1 piloot staan.. denk dat we nog veel van onze waalse vriende kunnen leren
0 x

Le
Leon Van Gestel
mxdn winner

Berichtdoor Leon Van Gestel Zo 17 Jun 2012, 23:29

- een P.A. die naar mijn gevoel perfect werkte.

- Stefan Everts die wellicht meer kilometers maakt naast het circuit dan zijn pupillen er op. Is die man bezig met zijn vak,petje af.

- ik schaam me door, Villopoto zat zaterdag een paar meter van ons af te eten en ik herkende hem niet..... Met de schup werken kan hij niet en zijn handen steken wat diep in zijn zakken. Maar ik hoop dat hij naar Lommel komt rijden.

- de politie deed zowaar controle om de foute pasjes weg te zetten uit de foute zone. Ik denk dat er zo'n 50 collega's rondliepen, terwijl het eigenlijk ook allemaal gekund had met een vijftal wijkagenten op de juiste plaats en het juiste kruispunt.

- kom je nog eens ooit in Bastogne, en je gaat uit eten? Stop bij "Chez Leo". Het ziet er van buiten - en ook van binnen - uit als een treinwagon. Maar het is er lekker en best goedkoop. Trouwens ook de bazin is een strak kippetje.

- zopas efkes gestopt om naar Sporza te kijken. Mooie samenvatting en Stef W. doet zijn best. Het viel mij nu nog meer op dat het een piste was waar je overal voorbij kon.

Was er dan niks slecht op te merken?

Ja, de broodjes waren al vroeg op in de perstent. Maar ik had mijn lunch maar voor het kiezen. Kon terecht bij Martens-Nestaan (dank U Joël) maar het werd Solr Pro (ze serveerden er snacks van een goed merk.

En het kacheltje in de badkamer van ons hotel kreeg ik niet aan de praat. Mijn vrouw gelukkig wel.

EVO-klasse: stante pede afvoeren. heeft niks met top motorcross te maken.

Ik weet wel dat ik volgend jaar weer graag terug ga naar Bastogne.
0 x

Terug naar “mx pro”