17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend
- Frederik Van Eeckhoven
- mx all time winner
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 17&18|09 -MXDN - St Jean d'Angely (FR): Race Weekend
Het zegt volgens mij ook genoeg dat onze MX2 piloten die voor een keertje eens op een MX1 motor aantraden effen Vilopoto met z'n voetjes op de grond zet in de 2e reeks. Ook de manier hoe Roczen die andere Ryan traag deed lijken op z'n grote motor was behoorlijk duidelijk.
Je moet ook rekenen dat (met Cairoli meegeteld) er slechts 5 piloten van de top-10 in het MX1 kampioenschap mee deden.
Mja, we zullen 6 zeggen als we Pourcel er ook nog bij tellen.
Het is dus niet omdat de USA wint dat ineens hun hele kampioenschap beter is dan de GP's. Je moet ook rekenen dat bij ons alles verdeeld word onder pakweg zo'n 25landen.
Je moet ook rekenen dat (met Cairoli meegeteld) er slechts 5 piloten van de top-10 in het MX1 kampioenschap mee deden.
Mja, we zullen 6 zeggen als we Pourcel er ook nog bij tellen.
Het is dus niet omdat de USA wint dat ineens hun hele kampioenschap beter is dan de GP's. Je moet ook rekenen dat bij ons alles verdeeld word onder pakweg zo'n 25landen.
0 x
"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
- Andy Moens
- world THQ sx champ
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
weet er eigenlijk iemand de officiele individuele uitslag
mx 1 ?
mx 2 ?
mx 3 ?
mx 1 ?
mx 2 ?
mx 3 ?
0 x
- Jan Willem Visser
- mxdn winner
Staat gewoon bij de uitslagen op motocrossmx1.com
MX1 - Dungey
MX2 - Roczen
open - Vilopoto
Nie heel verrassend toch?
MX1 - Dungey
MX2 - Roczen
open - Vilopoto
Nie heel verrassend toch?
0 x
- Filip Hardis
- world THQ sx champ
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
nu was het da "slechts" 5 van de top10 piloten van WK aan de start stonden, vorig jaar was het iets anders, en de 5 keren daarvoor was het ongetwijfeld wel een andere reden.
Keert of draai het zoals ge wilt, de amerikanen zijn telkens net iets beter dan de rest! Het is me al wel opgevallen dat zij telkens in de laatste reeks hun twee beste piloten inzetten.
Keert of draai het zoals ge wilt, de amerikanen zijn telkens net iets beter dan de rest! Het is me al wel opgevallen dat zij telkens in de laatste reeks hun twee beste piloten inzetten.
0 x
hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!
Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
- Jan Willem Visser
- mxdn winner
Filip Hardis schreef:Het is me al wel opgevallen dat zij telkens in de laatste reeks hun twee beste piloten inzetten.
Dat doet toch iedereen zoon beetje?
Reed/Metcalfe, Rattray/Swanepoel, Cairoli/Guarneri, Pourcel/Paulin
0 x
- Filip Hardis
- world THQ sx champ
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
ik vind het altijd wel grappig. De amerikanen rijden een slechte reeks, en de helft van de toeschouwers en forummers zit zich al te verneukelen omda ze "nu" wel is naast den hoogste podiumtrap zulle vallen. Totdat ze in de derde reeks nog eens orde op zaken stellen.
Maar spectaculairste team vond ik toch onze Belgen!!
Maar spectaculairste team vond ik toch onze Belgen!!
0 x
hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!
- Matthias Van Eeckhoven
- ama mister 875cc
Amerika is als blok sterk. Verbaast het u? Ze hebben 310 miljoen inwoners om talent uit te puren en ze benutten het potentieel van die 310miljoen inwoners met hun amateursysteem echt voor 98%.
Frankrijk heeft zelf ook een schitterend opleidingssysteem en doet dan ook steeds mee maar als je slechts 61miljoen inwoners hebt om talent uit te puren...
Even terug komen op sommige hun uitspraken hier: Amerika, noch de AMA is bovenmenselijk. Wie dat gelooft... Blake Baggett word vandaag in beide reeksen door Ken Roczen op een ronde gezet!!
1. Chad Reed (AUS, Honda), 35:52.640; ;
2. Ken Roczen (GER, KTM), +0:03.485;
3. Ryan Dungey (USA, Suzuki), +0:04.919;
4. Tommy Searle (GBR, Kawasaki), +0:21.469;
5. Tyla Rattray (RSA, Kawasaki), +0:30.845;
6. Tanel Leok (EST, TM), +0:32.870;
Bij de eerste zes in de eerste reeks zitten er gewoon 3 AMA piloten en 3 Grand Prix piloten bij... Vergeet trouwens niet dat Chad Reed hier z'n internationale doorbraak heeft gekend dat de Grand Prix wereld hem heeft gevormd en vooral dat wijle Jan De Groot hem heeft gevormd. Je ziet daar trouwens een 250cc staat tussen allemaal 450cc piloten op een parcours waarvan Dean Wilson zei: "De startlijn is echt lang en dan tegen de 450cc's en neem daarbij de up hills en down hills. Dit MXDN track is niet echt 250 friendly"
De tweede reeks trouwens:
1. Gautier Paulin (FRA, Yamaha), 34:14.392; ;
2. Jeffrey Herlings (NED, KTM), +0:02.424;
3. Ryan Villopoto (USA, Kawasaki), +0:02.813;
4. Ken Roczen (GER, KTM), +0:05.097;
5. Kevin Strijbos (BEL, Suzuki), +0:19.281;
6. Gareth Swanepoel (RSA, Yamaha), +0:45.403;
Twee MX2 piloten die net even komen piepen in de MX1 klasse kloppen de kers verse Amerikaanse MX1 kampioen...
Die laatste reeks hebben de Amerikanen knap werd geleverd. Eén en twee en dan een AMA Piloot die alles in de Grand Prix wereld heeft geleerd als derde...
1. Ryan Villopoto (USA, Kawasaki), 34:51.718; ;
2. Ryan Dungey (USA, Suzuki), +0:00.465;
3. Tyla Rattray (RSA, Kawasaki), +0:05.182;
4. Tommy Searle (GBR, Kawasaki), +0:18.156;
5. Davide Guarneri (ITA, Kawasaki), +0:22.628;
6. Evgeny Bobryshev (RUS, Honda), +0:24.594;
Je vecht als land (België toch) van 11 miljoen inwoners tegen een groot macht. Een land van continentale grote.
Frankrijk heeft zelf ook een schitterend opleidingssysteem en doet dan ook steeds mee maar als je slechts 61miljoen inwoners hebt om talent uit te puren...
Even terug komen op sommige hun uitspraken hier: Amerika, noch de AMA is bovenmenselijk. Wie dat gelooft... Blake Baggett word vandaag in beide reeksen door Ken Roczen op een ronde gezet!!
1. Chad Reed (AUS, Honda), 35:52.640; ;
2. Ken Roczen (GER, KTM), +0:03.485;
3. Ryan Dungey (USA, Suzuki), +0:04.919;
4. Tommy Searle (GBR, Kawasaki), +0:21.469;
5. Tyla Rattray (RSA, Kawasaki), +0:30.845;
6. Tanel Leok (EST, TM), +0:32.870;
Bij de eerste zes in de eerste reeks zitten er gewoon 3 AMA piloten en 3 Grand Prix piloten bij... Vergeet trouwens niet dat Chad Reed hier z'n internationale doorbraak heeft gekend dat de Grand Prix wereld hem heeft gevormd en vooral dat wijle Jan De Groot hem heeft gevormd. Je ziet daar trouwens een 250cc staat tussen allemaal 450cc piloten op een parcours waarvan Dean Wilson zei: "De startlijn is echt lang en dan tegen de 450cc's en neem daarbij de up hills en down hills. Dit MXDN track is niet echt 250 friendly"
De tweede reeks trouwens:
1. Gautier Paulin (FRA, Yamaha), 34:14.392; ;
2. Jeffrey Herlings (NED, KTM), +0:02.424;
3. Ryan Villopoto (USA, Kawasaki), +0:02.813;
4. Ken Roczen (GER, KTM), +0:05.097;
5. Kevin Strijbos (BEL, Suzuki), +0:19.281;
6. Gareth Swanepoel (RSA, Yamaha), +0:45.403;
Twee MX2 piloten die net even komen piepen in de MX1 klasse kloppen de kers verse Amerikaanse MX1 kampioen...
Die laatste reeks hebben de Amerikanen knap werd geleverd. Eén en twee en dan een AMA Piloot die alles in de Grand Prix wereld heeft geleerd als derde...
1. Ryan Villopoto (USA, Kawasaki), 34:51.718; ;
2. Ryan Dungey (USA, Suzuki), +0:00.465;
3. Tyla Rattray (RSA, Kawasaki), +0:05.182;
4. Tommy Searle (GBR, Kawasaki), +0:18.156;
5. Davide Guarneri (ITA, Kawasaki), +0:22.628;
6. Evgeny Bobryshev (RUS, Honda), +0:24.594;
Je vecht als land (België toch) van 11 miljoen inwoners tegen een groot macht. Een land van continentale grote.
0 x
-
Dave CoekaertsDa
- mx all time winner
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Baggett had gewoon 2 slechte reeksen, en daarbij de enige reeks waar het alleen 250's tegen elkaar waren (kwali's op zaterdag) reed Baggett toch maar ff iedereen naar huis..
0 x
- Etienne Dierckx
- the legend!
elk jaar dezelfde zever ... de usa dit, de usa dat .... maar volgend jaar zal het ni waar zijn want ....
zeven overwinningen op rij ... als dan uwen euro nog ni valt ...
en het verhaal van dat ze meer inwoners hebben dan welk ander land ook .... daar kan team USA niks aan doen, dan moeten ze gewoon de wedstrijdformule aanpassen.
en het verhaal van dat ze meer inwoners hebben dan welk ander land ook .... daar kan team USA niks aan doen, dan moeten ze gewoon de wedstrijdformule aanpassen.
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
-
Johny DejaeghereJo
- 125cc junior EK
Mooie uitleg van je Matthias
Zo'n post heeft meerwaarde hier , ipv vele zever die hier getypt word .
Zo'n post heeft meerwaarde hier , ipv vele zever die hier getypt word .
0 x
-
Domien LammensDo
- mx2 wk champ
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
@Matthias
De Belgen hebben de USA in het voetbal(waar de Belgen volgens de meeste mx-fans toch niets van bakken)ook verslaan.De Amerikanen waren gewoon beter,minder dominant,maar wel beter.Ik wil hier ook geen afbreuk doen op de prestatie van de belgen,want ik vind dat ze het meer dan behoorlijk hebben gedaan!Ik ben benieuwd naar Lommel 2012,met hopelijk minder geblesseerden en even spannende reeksen!
De Belgen hebben de USA in het voetbal(waar de Belgen volgens de meeste mx-fans toch niets van bakken)ook verslaan.De Amerikanen waren gewoon beter,minder dominant,maar wel beter.Ik wil hier ook geen afbreuk doen op de prestatie van de belgen,want ik vind dat ze het meer dan behoorlijk hebben gedaan!Ik ben benieuwd naar Lommel 2012,met hopelijk minder geblesseerden en even spannende reeksen!
0 x
-
Davy DerbovenDa
- mx1 wk rookie
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
spijtig dat een Desalle op zijn top(zonder kwetsuur en in conditie) niet aanwezig is , want daar kunnen de amerikanen in de toekomst nog wel is last mee krijgen !!
0 x
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
Etienne Dierckx schreef:elk jaar dezelfde zever ... de usa dit, de usa dat .... maar volgend jaar zal het ni waar zijn want ....
Zo is het Etienne....maar dit durven inzien is niet iedereen gegeven
0 x
Ex-Vintage MX Lover
-
Dave CoekaertsDa
- mx all time winner
Etienne Dierckx schreef:elk jaar dezelfde zever ... de usa dit, de usa dat .... maar volgend jaar zal het ni waar zijn want ....
AMEN!
0 x
-
Fons Van LoonFo
- mxdn winner
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Dat herlings en Paulin Gewoon Vilopotto kloppen zegt genoeg voeg daar De prestatie van Roczen bij en het feit dat van de mx1 top 5 van de gp niemand bij was (TC half)zegt voor mij genoeg ,die amerikanen zijn niet beter maar hoe raar het ook is ze hebben ieder jaar dat tikkeltje meeval dat de andere niet hebben!
0 x
- Matthias Van Eeckhoven
- ama mister 875cc
Domien Lammens schreef:@Matthias
Leuk dat je daar over begint. Zal u dan ook meteen even uitleggen waarom Amerika geen al te grote ogen gooit in het Mannen voetbal maar wel steeds mee doet voor titels in het vrouwen voetbal...
NCAA (zoek het op)... Is de organisatie van alle college sporten en daarin zult u zien dat voetbal in Amerika en in de College's, High School's, en ga zo maar door vooral een vrouwen sport is... Daar door doen ze in de vrouwen competities het steeds een stuk beter.
Bij de "jongens" is American Football veel belangrijker dan het "Soccer" en daarom lopen ze een hele grote input mis van jongens die kiezen voor American Football in plaats van "Soccer", dat is dan ook de voornaamste reden waarom Amerika in voetbal er niet boven uitsteekt en ze hun eigen competitie ook moeten versterken met buitenlanders wat in Amerikaanse normen echt wel buitengewoon is.
0 x
-
Schroyen PierreSc
- ama lites national champ
Leuke wedstrijden,mooi circuit,geweldig frans publiek dat samen met hun speaker als een blok achter hun piloten stond met hun vele vlaggen en uitbundige stoeters,tot op het moment dat de achterband van Pourcel zijn motor van de velg liep werd het frans publiek down spijtig voor hun,maar wat de 2 amerikanen de laatste reeks lieten zien was toch wel klasse,wat de belgen betreft een zeer goede wedstrijd en het maximum haalbare denk ik,alleen spijtig dat K.Strijbos de laatse ronde Herlings terug zag paserenen zelfs op de de meet nog geklopt werd door Metcalfe,ook de 2 zuidafrikanen Rattray en Swanie waren niet slecht ondankt de motor problemen van Swanie in de laatste reeks,ik stel me wel de vraag als er in Lommel volgend jaar 45.000 toeschouwers gaan komen waar gaan die allemaal staan om alles op een fatsoenlijke manier te kunnen volgen
0 x
- Matthias Van Eeckhoven
- ama mister 875cc
Schroyen Pierre schreef:Leuke wedstrijden,mooi circuit,geweldig frans publiek dat samen met hun speaker als een blok achter hun piloten stond met hun vele vlaggen en uitbundige stoeters,tot op het moment dat de achterband van Pourcel zijn motor van de velg liep werd het frans publiek down spijtig voor hun,maar wat de 2 amerikanen de laatste reeks lieten zien was toch wel klasse,wat de belgen betreft een zeer goede wedstrijd en het maximum haalbare denk ik,alleen spijtig dat K.Strijbos de laatse ronde Herlings terug zag paserenen zelfs op de de meet nog geklopt werd door Metcalfe,ook de 2 zuidafrikanen Rattray en Swanie waren niet slecht ondankt de motor problemen van Swanie in de laatste reeks,ik stel me wel de vraag als er in Lommel volgend jaar 45.000 toeschouwers gaan komen waar gaan die allemaal staan om alles op een fatsoenlijke manier te kunnen volgen
Ik hoop voor Eric Geboers dat hij dat allemaal heeft uigedokterd anders zou lommel wel eens vies kunnen uitdraaien... Veel mensen, Enthousiaste mensen, ongeleide projectielen er tussen... Hoef er geen tekening bij te maken!
0 x
- Frederik Van Eeckhoven
- mx all time winner
Dat de USA als land het beste is, daar valt niet over te twijfelen. Dat ze zo groot zijn is zelfs de Fransen & de Britten hun eigen fout
.
Maar het is niet omdat de USA wint dat het AMA kampioenschap ook ineens beter is als de GP's. En er zijn zo veel mensen die ineens die lijn doortrekken. Ah Amerika wint, dan stelt de GP's niets meer voor... Ik denk dat een fitte Desalle en Cairoli in de 3e reeks zeker niet hadden misstaan.
Kheb trouwens op een internationaal forum gevraagt of iemand zo'n lijst kan maken met Amerikaanse staten en hun piloten. Voor te zien of ze dan wat kunnen maken. Als er iemand daar z'n tijd voor neemt zal ik dat hier ook eens posten
.
Maar het is niet omdat de USA wint dat het AMA kampioenschap ook ineens beter is als de GP's. En er zijn zo veel mensen die ineens die lijn doortrekken. Ah Amerika wint, dan stelt de GP's niets meer voor... Ik denk dat een fitte Desalle en Cairoli in de 3e reeks zeker niet hadden misstaan.
Kheb trouwens op een internationaal forum gevraagt of iemand zo'n lijst kan maken met Amerikaanse staten en hun piloten. Voor te zien of ze dan wat kunnen maken. Als er iemand daar z'n tijd voor neemt zal ik dat hier ook eens posten
0 x
"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
-
Schroyen PierreSc
- ama lites national champ
Frederik Van Eeckhoven schreef:Dat de USA als land het beste is, daar valt niet over te twijfelen. Dat ze zo groot zijn is zelfs de Fransen & de Britten hun eigen fout.
Kheb trouwens op een internationaal forum gevraagt of iemand zo'n lijst kan maken met Amerikaanse staten en hun piloten. Voor te zien of ze dan wat kunnen maken. Als er iemand daar z'n tijd voor neemt zal ik dat hier ook eens posten.
Als je natuurlijk de usa piloten zou selecteren volgens hun staat dan kan je natuurlijk meerdere teams maken en krijg je nog eens extra concurentie onder de usa piloten en kan je landen als koeweit,ierland,china enz..... verder thuis laten,maar moet men dat dan ook doen voor bv belgië vlaamse en franstalige ploeg apart laten aantreden
0 x