1 mei BK Beervelde

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Do 05 Mei 2011, 21:53

Iedereen blijft hier verwijzen naar NL over het aantal nevenreeksen en prijzengeld ipv startgeld.
Maar ik heb zondag cross gezien en duels op de scherp van de snee. Zowel bij de nevenreeksen als ietwat achter de leiders bij de inters.

Kunnen ze in holland niet zeggen hoor.
Daar was het zo:
Eerste finisht (GP rijder)
...
..
.
..
...
Tweede finisht (GP rijder)
...
..
.
..
...
Johny Local finsht 3e.

Het enige wat me bij de bmb&organisatie's nog stoort is het stof op sommige circuits dat ELK JAAR OPNIEUW er weer bij is. En dat de 85cc's (onze toekomst btw) op zaterdag rijden indien er 2dagen gecrosst wordt.
0 x

"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Filip Hardis
world THQ sx champ
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Berichtdoor Filip Hardis Do 05 Mei 2011, 23:18

Peter, uw argument van "de toeschouwers langer houden dan ze willen" vind ik echt geen steek houden...
De mensen die komen voor de inters, die komen net voordat de inters hun eerste reeks rijden en zijn heus niet van 's morgens 8 uur op de cross. Als je naar de cross gaat weet je toch dat je daar meer als 1 reeks "moet" zien?

Je kan mss de 3 reeksen inters MX1 afwisselen met de twee reeksen inters MX2. :roll:
0 x

hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Do 05 Mei 2011, 23:28

Peter Rillaert schreef:Moesten we het nederlandse organisatie model kunnen overnemen, is het morgen opgelost. Maar dat zal niet gebeuren... en dat weet iedereen.

Dus blijven we jaar na jaar dezelfde opmerkingen maken, en niets verandert.

Nog altijd een ratatouille van nevenreeksen, occasioneel maar niet systematisch overleg met Fam en amateurbonden om de 7 BK wedstrijden vrij te geven (en dus elkaar niet dood te concurreren...) en geen zichbaar overleg met nederlands en duits kampioenschap. Dit laatste is natuurlijk wel heeel moeilijk, daar gaan ze niet wakker liggen van belgie. En ja, het is een knappe analyse dat meer en meer top inters (zeg maar GP piloten) buitenlandse sponsors hebben en dat maakt dat zij voorrang moeten geven aan deze nationale kampioenschappen... Onoplosbaar vrees ik...

Anderzijds gaan mijn tenen krullen als ik terug oude spoken zie opduiken in verband met de dag-indeling. Reacties dat het goed is dat de derde reeks inters pas start als laatste, "omdat de nationalen anders geen publiek meer hebben" daar zakt mijn broek van af. Liever toeschouwers tegen hun zin laten wachten, is dat de oplossing ? Diegenen die de nationalen willen zien rijden zullen heus wel wachten hoor. Maar moeten diegenen die enkel voor inters MX1 komen daarvoor zo lang staan wachten voor niks ? Ieder diertje zijn pleziertje, maar toeschouwers tot iets verplichten is nooit een goeie strategie. Alle respekt voor diegenen die een hele dag cross willen, en van alle mogelijke reeksen genieten, maar niet iedereen denkt zo.
Doe de test, het is heel simpel. Laat een nevenreeks starten NA de derde reeks inters MX1, en dan zul je het echte bereik van een publiek kennen. Als er dan nog 400 man overblijft, dan weet je dat tenminste. En als het er veel meer zijn, des te beter. Nu hebben we er het raden naar. En blijven we dus aanmodderen.
Volgend jaar zal het juist hetzelfde zijn, en zal identiek dezelfde discussie voor de vijfentwintigste keer gehouden worden. :D

Bij uw eerste zin begon mijn buik te schudden ik moet nu even kijken of hij al gestopt is... Laatste deelnemers lijsten al eens bekeken in Nederland?? Het ONK is goed gestructureerd maar heeft zichzelf de doodsteek gegeven door voor prijzengeld te kiezen i.p.v. startgeld.

Onder de Loep: BK Beervelde

We zijn nu een halve week later en we houden ons vergrootglas nog eens over de tweede manche in het Belgisch kampioenschap motocross. Wat we zagen of niet zagen waarover we wel eens zouden willen zagen en wat is er daar nu eigenlijk gebeurt??

Klik voor het volledige verhaal op MXWorld
0 x

Tony Hermans
mx3 wk champ
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Berichtdoor Tony Hermans Vr 06 Mei 2011, 16:45

Matthias Van Eeckhoven schreef:
Peter Rillaert schreef:Moesten we het nederlandse organisatie model kunnen overnemen, is het morgen opgelost. Maar dat zal niet gebeuren... en dat weet iedereen.

Dus blijven we jaar na jaar dezelfde opmerkingen maken, en niets verandert.

Nog altijd een ratatouille van nevenreeksen, occasioneel maar niet systematisch overleg met Fam en amateurbonden om de 7 BK wedstrijden vrij te geven (en dus elkaar niet dood te concurreren...) en geen zichbaar overleg met nederlands en duits kampioenschap. Dit laatste is natuurlijk wel heeel moeilijk, daar gaan ze niet wakker liggen van belgie. En ja, het is een knappe analyse dat meer en meer top inters (zeg maar GP piloten) buitenlandse sponsors hebben en dat maakt dat zij voorrang moeten geven aan deze nationale kampioenschappen... Onoplosbaar vrees ik...

Anderzijds gaan mijn tenen krullen als ik terug oude spoken zie opduiken in verband met de dag-indeling. Reacties dat het goed is dat de derde reeks inters pas start als laatste, "omdat de nationalen anders geen publiek meer hebben" daar zakt mijn broek van af. Liever toeschouwers tegen hun zin laten wachten, is dat de oplossing ? Diegenen die de nationalen willen zien rijden zullen heus wel wachten hoor. Maar moeten diegenen die enkel voor inters MX1 komen daarvoor zo lang staan wachten voor niks ? Ieder diertje zijn pleziertje, maar toeschouwers tot iets verplichten is nooit een goeie strategie. Alle respekt voor diegenen die een hele dag cross willen, en van alle mogelijke reeksen genieten, maar niet iedereen denkt zo.
Doe de test, het is heel simpel. Laat een nevenreeks starten NA de derde reeks inters MX1, en dan zul je het echte bereik van een publiek kennen. Als er dan nog 400 man overblijft, dan weet je dat tenminste. En als het er veel meer zijn, des te beter. Nu hebben we er het raden naar. En blijven we dus aanmodderen.
Volgend jaar zal het juist hetzelfde zijn, en zal identiek dezelfde discussie voor de vijfentwintigste keer gehouden worden. :D

Bij uw eerste zin begon mijn buik te schudden ik moet nu even kijken of hij al gestopt is... Laatste deelnemers lijsten al eens bekeken in Nederland?? Het ONK is goed gestructureerd maar heeft zichzelf de doodsteek gegeven door voor prijzengeld te kiezen i.p.v. startgeld.

Onder de Loep: BK Beervelde

We zijn nu een halve week later en we houden ons vergrootglas nog eens over de tweede manche in het Belgisch kampioenschap motocross. Wat we zagen of niet zagen waarover we wel eens zouden willen zagen en wat is er daar nu eigenlijk gebeurt??

Klik voor het volledige verhaal op MXWorld

@ Matthias: ik ben het niet altijd eens met jou, maar met je bedenkingen over de senior-reeks ben ik het wel eens. Ik vind zelf ook dat iemand die vorig jaar nog top 3 kon rijden bij de inters MX 2 A in MCLB, niet thuis hoort bij de seniors. Als BMB dit toelaat, dan kunnen ze gerust Pascal Bal, Jan Blanquaert, Patrick Soors en Thierry Fors opnieuw senior laten rijden. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Waarom de ene wel en de andere niet???
0 x

MX Planet
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
Peter Rillaert
european champ mx2
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Berichtdoor Peter Rillaert Vr 06 Mei 2011, 17:28

Mathias, was de deelnemerslijst van Gemert slechter dan bij ons hier ? Dat lijkt me niet zo zeker, ik zou eerder zeggen dat die evenwaardig was. Wat wel opvalt is dat hun "buitenlandse" piloten bijna allemaal belgen zijn. Fransmannen vinden de weg niet. Daar zit een verschil met het BK. Ik denk dat hun MX2 deelnemersveld op een hoger niveau staat...
0 x

X men
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Vr 06 Mei 2011, 17:48

Peter Rillaert schreef:Mathias, was de deelnemerslijst van Gemert slechter dan bij ons hier ? Dat lijkt me niet zo zeker, ik zou eerder zeggen dat die evenwaardig was. Wat wel opvalt is dat hun "buitenlandse" piloten bijna allemaal belgen zijn. Fransmannen vinden de weg niet. Daar zit een verschil met het BK. Ik denk dat hun MX2 deelnemersveld op een hoger niveau staat...

Gaan we tellen aan top tien piloten in de WK uitslag 2010? Hier MX2 niemand... MX Open: Desalle, De Dijcker, Guerneri, Leok, Simpson, Nagl en dan hebben we er al drie verloren...

Nederlandse ONK: MX2: Herlings, Roelants en zal Kullas er ook nog bij nemen al was die 11de vorig jaar ... MX1: Bobryshev (tiende vorig jaar)... dus weet niet wat jouw maatstaf is voor een goed deelnemersveld. In beide klassen werden er ook nog eens 15 tal nationalen toegevoegd om aan 40 deelnemers te geraken omdat het toch zo leuk is om samen te organiseren... Wie wint hier iets bij??

Dus de top was in het BK breder de middenmoot was daar misschien iets breder maar swat. Dat hun MX2 hoger is, is een open deur intrappen als je hier opteert om de MX2 geen startgeld te geven dan kiezen jongens als Triest, Van Horebeek en later op het seizoen een optioneel optredende Roelants voor de Open klasse... De Inters MX2 is dan ook eerder een Belgische Inters klasse, Jeugd Inters?, Enkel jammer dat deze niet kunnen strijden met die toppers en zo hun snelheid eens kunnen matchen met die toppers ...
0 x

St
Stefanie Balcaen
125cc junior EK

Berichtdoor Stefanie Balcaen Vr 06 Mei 2011, 19:04

Bij de senioren hebben ze nochtans voor één keer een duidelijke lijn getrokken. Men heeft immers eenvoudig gekeken naar de hoogste BMB-licentie van die rijders in het verleden. Het zijn allemaal (behalve Patrick Soors) ex-interrijders die dus maar één categorie mogen zakken. Bij Hempte konden ze dat niet uitvoeren want hij raakte bij de BMB vroeger niet verder dan de Beloften. Hij heeft daarenboven ook nog maar één wedstrijd gewonnen waardoor ik de opmerkingen die ik hier lees een beetje voorbarig vind. En nee, Christophe Hempte is geen lid van onze club.
0 x

We
Werner Dewit
mx1 wk rookie

Berichtdoor Werner Dewit Vr 06 Mei 2011, 20:32

Wie heeft er nou goesting om de juniors te zien rijen ?? alleen de mensen die bij de piloten zijn .....In het ONK zijn er 8 reeksen op ne dag ! De training is op een redelijk uur en het is gedaan op een redelijk uur . De nationalen hebben daar een apart kampioenschap !! het NK . Zit ook nie te zeveren over da startgeld want 2 maand geleden was het teveel om 20 euro te betalen .....Waar moet da geld van komen denkt ge ??
0 x

It was 1989 my thoughts were short my hair was long !!
Sometimes I hear that song and I start to sing along
And think, Man I'd like to see that girl again
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Vr 06 Mei 2011, 21:49

@ Werner, wie heeft er nu zin om naar onemanshows te gaan kijken?

Kun je evengoed op café gaan. Daar moet je tenminste niet 20€ inkom betalen. Trouwens ik vind de Juniors reeks (nu met Slegers die overgestapt is) veel leuker om naar te kijken dan naar de vrouwen die trager rijden dan een 10e plaats MX2 rijder in België.
En dat terwijl volgens sommige de MX2 in België er erg aan toe is...

Als je geen nevenreeksen wilt zien, spaar dan je geld op voor een GP.
Kzie trouwens het probleem van de nevenreeksen niet ... maar zal weer aan mij liggen zeker? Den dag is goed gevult, diegene die INTERS willen zien zitten 90% van den tijd in de tent en diegene die cross willen zien die blijven de hele dag buiten. Iedereen blij!
En alle categoriën rijden reeksen die van respectable duur zijn.

Dus ... "Wa ies oe proebleem gest?" :lol:
0 x

"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Peter Rillaert
european champ mx2

Berichtdoor Peter Rillaert Za 07 Mei 2011, 07:13

Frederik : zo kun je alles bewijzen hee... Wees ernstig, als je ziet dat 4 op 5 toeschouwers in de tent zitten tijdens nevenreeks wil dat zeggen dat het hun geen bal kan schelen.
We gaan heus geen 100 kilometer ver rijden omdat het toch zooo leuk is in die tent. Neen, dat is gewoon omdat je toch iets moet doen, in afwachting van de wedstrijd waarvoor je inkom betaalde...
De praktijk die ik het meest van al haat is de dag eindigen met de derde reeks inters. Dat is echt met de mensen hun kloten spelen. De nederlanders bewijzen dat een kompakt blok van MX1 en MX2 wel werkt. Dat is wat wij ook zouden moeten hebben. En dan mogen al de nevenreeksen van mijn part rijden wanneer het kan, en ga ik en vermoedelijk velen met mij gewoon wat later toekomen, en wat vroeger naar huis. Ik heb er niks op tegen dat iemand een hele dag cross wil zien, juniors, seniors, whatever. Maar gijzel je publiek niet door hen daar toe te verplichten.
0 x

X men
Peter Rillaert
european champ mx2

Berichtdoor Peter Rillaert Za 07 Mei 2011, 07:31

Matthias, bij mijn verwijzing naar Gemert en het brede deelnemerveld MX1 dacht ik aan : strijbos, ramon, pyrhonen, priem, salaets, van daele, shaun simson, de dycker. Dat is op zich een sterke groep. Maar inderdaad, het BK heeft nog een paar buitenlandse GP piloten die voor het startgeld komen. Ontegensprekelijk.

Maar ga maar eens in oude forum topics zoeken of jij vroeger ook zo een voorstander was van dikke startgelden ;) ik dacht het niet...

Van één ding ben ik zeker : over startgelden gaan we nog veel babbelen de komende jaren, maar ik denk dat dit zal blijven bestaan om de redenen die we allemaal kennen. Brengt veel publiek mee dat anders niet zou komen dus goed voor de organisator, en goed voor de bond want zo kunnen ze tonen dat hun kampioenschap veel sterker is dan bij de amateurbonden.
0 x

X men
Etienne Dierckx
the legend!
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Berichtdoor Etienne Dierckx Za 07 Mei 2011, 10:09

Peter Rillaert schreef: De nederlanders bewijzen dat een kompakt blok van MX1 en MX2 wel werkt. Dat is wat wij ook zouden moeten hebben. En dan mogen al de nevenreeksen van mijn part rijden wanneer het kan, en ga ik en vermoedelijk velen met mij gewoon wat later toekomen, en wat vroeger naar huis. Ik heb er niks op tegen dat iemand een hele dag cross wil zien, juniors, seniors, whatever. Maar gijzel je publiek niet door hen daar toe te verplichten.

Komt er dan zoveel volk kijken naar het ONK????????
Dacht het niet .....dus misschien werkt dat systeem toch niet zo goed ...

Zet daar nog een paar nevenreeksen bij en je hebt pakweg 500 toeschouwers meer .....

Je kan je ook afvragen ... die toeschouwers die zogezegd alleen voor de toppers komen ..... komen die echt alleen voor de toppers of zijn dat supporters van iemand uit de nevenreeksen die gewoon de topcrossen er uitpikken?
0 x

het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Ma
Marcel Dirks
mxdn winner
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Berichtdoor Marcel Dirks Za 07 Mei 2011, 10:50

Op de videofilmpjes van Varsseveld was geen 500 man te zien volgens mij...
0 x

Sa
Sander Weug
125cc junior EK
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Berichtdoor Sander Weug Za 07 Mei 2011, 10:55

knmv en bmb moeten gewoon samen eens met een mooi kampioenschap komen van een 8 aantal wedstrijden 4 in belgie 4 in nederland . wel het knmv systeem dus zonder nevenreeksen . Denk dat er dan wel veel meer belangstelling is van zowel rijders als sponsers . en goeie rijders trekt toch echt wel meer publiek . En of ze dan met startgeld werken of prijzengeld swaa . Maar een bmb gaan kijken voor de toppers is te saai ze rijden voor geen meter want het geld is toch al binnen en een onk op gemert na is saai want dan rijdt er 1 topper tegen een nationaal veld (respect voor hun trouwens ik doe het ze niet na) die allemaal op een rondje gereden worden ook niet echt spannend om naar te kijken toch . Maar denk dat er met twee vrij eigenwijze bonden toch geen samenwerking valt te bewerkstellen .
0 x

Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ

Berichtdoor Eddie Boot Za 07 Mei 2011, 13:28

zou mooi zijn, ben je ook meteen van het gelazer af van wedstrijden die gelijk vallen .
0 x

supporting mark boot
Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Za 07 Mei 2011, 14:49

Ik kan jou wel volgen, Peter.

Maar: al ga je alleen naar de reeksen van de inters kijken, is er nog zoveel meer te doen: het rennerspark, de inter live in zijn habitat zien, eens goeiedag zeggen en misschien zelfs even tegen praten... Ook de gehele entourage errond: de campers, de mecano's, de motoren enz
Terwijl de anderen in de tent zitten of naar de nevenreeksen kijken is het in het rennerspark wat rustiger en sta je niet op mekaar geplakt om een glimp op te vangen...

Voor iemand die alle wedstrijden volgt is dat business as usual, voor iemand die 1 keer per jaar gaat is dat top of the bill en ik denk dat die laatsten de meerderheid van het publiek omvatten!
0 x

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Za 07 Mei 2011, 14:54

En dan kan ik ipv 7wedstrijden op een jaar te zien ineens maar 4 niet meer zien ... fijn fijn. En ik denk dat ik niet de enigste ben die dat denkt.

@Peter, dat ze het volk "gijzelen" praat ik ook niet goed eh.

Maar wat is het nut om de nevenreeksen af te schaffen?
Tentzitters bekijken ze toch niet, dus hebben er ook geen last van. En crosskijkers genieten er van. Dus waar blijft nu uw punt om het nut te bewijzen van de nevenreeksen af te schaffen?
Of heb je liever dat m'n een dag vullen met enkel INTERS en dat m'n een GP gevoel krijgt ...
Dan kan men tussen de reeksen liggen janken dat er meer pauze is dan cross. En kan m'n beginnen roepen dat ze betaald hebben om cross te zien.
Maar oo wee als er een nevenreeks rijd eh, daar betalen ze ook niet voor :|.
0 x

Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Za 07 Mei 2011, 15:22

Peter Rillaert schreef:Matthias, bij mijn verwijzing naar Gemert en het brede deelnemerveld MX1 dacht ik aan : strijbos, ramon, pyrhonen, priem, salaets, van daele, shaun simson, de dycker. Dat is op zich een sterke groep. Maar inderdaad, het BK heeft nog een paar buitenlandse GP piloten die voor het startgeld komen. Ontegensprekelijk.

Maar ga maar eens in oude forum topics zoeken of jij vroeger ook zo een voorstander was van dikke startgelden ;) ik dacht het niet...

Van één ding ben ik zeker : over startgelden gaan we nog veel babbelen de komende jaren, maar ik denk dat dit zal blijven bestaan om de redenen die we allemaal kennen. Brengt veel publiek mee dat anders niet zou komen dus goed voor de organisator, en goed voor de bond want zo kunnen ze tonen dat hun kampioenschap veel sterker is dan bij de amateurbonden.

Ik ben vooral geen voorstander van het steeds opslagen van ticket prijzen en dan de mensen het zelfde aan bieden dan vijf-tien jaar geleden toen het 15-20 euro koste en toen Piloten als Everts-Bervoets 7000euro verdiende (uit zeer goede bron vernomen) en nu deze generatie maar tussen de 3000-5000 euro zwerven. Ik irriteerde mij ook aan het feit dat Mons steeds geteisterd word door "rovers" en dat die niet de moeite troosten om veiligheidsagenten in de huren en dat die ook de moeite niet troosten om Roelants en het hele JM team startgeld te betalen.

Ben ik voorstander van Startgeld uhm ja moeilijke discussie toen ik Cairoli in Kester en Christophe Pourcel op de Keiheuvel zag rijden heb ik het moeilijk met startgeld maar het systeem is nu zo en het werkt niet anders kijk maar naar het onk wie hadden deze in Varsevelde?? En ik las ook op het nederlandse forum dat Gemert onder tafel wat geschoven zou hebben voor zo'n deelnemersveld. Wat daar van aan is weet je natuurlijk niet en dat maakt eigenlijk ook niet veel uit. En van de namen die je opneomt rijden de grootste gewoon in het BK als het BK is.
0 x

Ma
Marc de Reuver
mx2 wk rookie

Berichtdoor Marc de Reuver Za 07 Mei 2011, 15:24

Waarom is er in een BK meer publiek? 500 klasse op een dag die allemaal heel de familie meenemen. Heel logisch dus dat er meer publiek komt op een BK. Maar als je echt gaat kijken naar mensen die puur en alleen komt kijken....tsja!

Maar oooooooooooooooooohw wat kijk ik alweer uit naar Kester en vooral de Keiheuvel!!! OPEN!!!
0 x

O.P.E.N.
St
Steven Van Avondt
mx all time winner

Berichtdoor Steven Van Avondt Za 07 Mei 2011, 16:36

ik ben één van die mensen die er meestal van de eerste tot de laatste reeks bij is,en ik volg alle reeksen behalve de seniors en de juniors.. ondanks dat ik een crossliefhebber ben mag je gerust stellen dat een hele dag cross lang is.ik kan me heel goed voorstellen dat het voor 'neutrale' mensen gewoon té lang is.
voor een cyclocross in het slijk bij erbarmelijke temperaturen krijgen ze 10.000 man op de been..voor een bk motorcross met goed weer niet eens de helft.terwijl een cyclocross in het echt gewoon heel weinig aan te zien is.ik vind da echt straf.
er is dus echt wel iets mis..

de discussie over een juiste BK-formule is vroeger al eens uitvoerig gevoerd..en persoonlijk opteer ik nog steeds voor deze.

85cc: 2reeksen van 20'+1r
beloften: 2 reeksen over 20'+2r
nat.+inters mx2: 2 reeksen van 25'+2r
nat+inters mx1: 2 reeksen van 30'+1r.

je komt dan van 14 reeksen terug naar 8 reeksen.dat is zeker voldoende en toch niet te veel.
je kan deftige trainingen voorzien tussen 9 en 11u30 en op de middag beginnen met de wedstrijden van de jeugd en het programma afsluiten altijd voor 18u.

buiten de b.k.wedstrijden kan je desnoods gewoon alles behouden zoals het is en piloten uit de categorieen die niet op het bk rijden moeten in andere federaties aan de slag kunnen. als ze dat wensen.

zal er nooit komen want je krijgt een hoop ontevreden piloten en bmb doet prima zaken met die massa piloten die ze nu hebben.
maar je kan een kwalitatief mooi programma aanbieden dat minder lang is en een stuk overzichtelijker voor een neutrale toeschouwer.
bovendien krijgen de piloten voldoende rijtijd en krijg je een rechte duidelijke doorstromingslijn.
puur sportief gezien een stuk interessanter dan nu vind ik.
0 x

Terug naar “mx pro”